מכה לדאעש במוסול: חיל האוויר הבריטי פרסם היום (שישי) כי הוא השמיד את המפקדה הראשית של ארגון המדינה האסלאמית בבירה העיראקית של ארגון הטרור, מוסול. בסרטון שפרסם חיל האוויר, נראות שתי פצצות חכמות ששוגרו על ידי מטוס טייפון המתקדם פוגעות במתחם בדיוק מרבי.
שר ההגנה הבריטי סר מייקל פאלון שיבח את הפעולה ואמר כי הקואליציה עומדת להכות את הארגון מכה ניצחת נגד הארגון. כמו כן ציין פאלון כי כוחות דאעש סופגים תבוסות גם בסוריה, ובחזית העיר א-רקה. "דאעש מאבדים שטחים, לוחמים ומימון. עכשיו אנחנו צריכים להמשיך וללחוץ על הארגון בחזיתות מוסול וא-רקה כדי להכריע אותו", אמר פאלון, והוסיף ש"בריטניה תמשיך להחזיק בתפקיד מוביל במערכה, בעזרת מודיעין, תקיפות אוויריות ואימון הכוחות העיראקיים, ככל שתצטרך.
 



כזכור, המבצע לכיבוש מוסול התחיל ב-17 לאוקטובר 2016, והיה צפוי להסתיים לקראת סוף השנה שעברה, אך כיום מוערך שהמבצע יימשך עוד זמן רב, לפחות מספר חודשים נוספים. מומחים צבאיים מאמינים שהקרבות במערב העיר יהיו קשים יותר ועקובים מדם. "זהו אזור עירוני צפוף, עם שכונות עתיקות ורחובות צרים, מה שיהפוך את טיהור האזור לקשה יותר, אמר פטריק מרטין, מומחה צבאי, והוסיף כי "לדאעש וחמושים סונים אחרים יש קשרים היסטוריים ותמיכה ארוכת שנים במערב מוסול", הוא הזהיר.

עם זאת, כוחות הקואליציה השתלטו כבר על מחצית מהעיר, ואף הגיעו לראשונה לגדה המערבית של נהר הפרת שחוצה אותה. בנוסף לכך, טורקיה דיווחה כי המבצע שהיא מנהלת בסוריה נגד הארגון, "מגן הפרת", גם הוא מתקדם וכי כוחותיה עומדים על סף החכרעת הארגון בעיר אל באב.