אחיה של שרת החינוך בממשל טראמפ, בטסי דה-ווס, נמצא בקשר מול הממשל בסין במטרה להקים כוח צבאי פרטי במדינה. כך לפי תחקיר שפורסם באתר "באזפיד". לפי תחקיר קודם, פרינס יעץ עבור ממשל טראמפ בנושאי ביטחון וצבא. עולה מכך כי ייתכן שפרינס נמצא בניגוד עניינים חריג ביותר מול טראמפ – כשהוא מייעץ במקביל הן לבית הלבן והן לסין. טראמפ עצמו התבטא בעבר בצורה תקיפה לגבי המדינה הקומוניסטית וכינה אותה "אויב".  מעבר לניגוד העניינים, מדובר כנראה גם בהפרה לכאורה של החוק האמריקאי האוסר על ייצוא שירותים צבאיים לסין. 

אחיה של דה-ווס, אריק פרינס, מנהל את חברת Blackwater שמציעה שירותי שכירות-חרב. לפי מקורות של האתר ומסמכים של החברה, נראה כי פרינס יזם פנייה לממשל הסיני, כשתכניתו היא להקים שני בסיסי אימונים גדולים שיכשירו חיילים משוחררים מצבא סין, שיוצבו אחר כך ברחבי העולם ויגנו צבאית על נכסים אסטרטגיים לממשל הסיני ולתאגידים סיניים. "הוא עובד מאוד, מאוד קשה, כדי לגרום לסין לקנות את העסקה הזו", אמר מקור המקורב לאיש העסקים בן ה-47.

אריק פרינס. "עובד מאוד מאוד קשה מול הסינים". צילום: רויטרס
 
 

גורם בחברה אמר לבאזפיד כי הפעילות המתוכננת בסין לא תכלול נשק ולכן כי לא מדובר בפעילות צבאית לא חוקית. "השירות שלנו לא כוללת אנשים צבאיים או אימון גורמים צבאיים", אמר הגורם, בניגוד לטענות מפורשות של כמה מהמקורות בתחקיר.