"ישראל תגיב בחריפות": גורם ערבי העביר אזהרה מצד ישראל לחיזבאללה על רקע איומיו בנאום האחרון של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה נגד ישראל, כולל פגיעה בכור הגרעיני בדימונה, שמהווה תקדים במאבק בין הארגון לישראל, כך אמר היום (ראשון) גורם בכיר בלבנון לעיתון "אל חייאת" היוצא לאור בלונדון. על פי הגורם, ישראל תגיב תגובה צבאית חריפה נגד הארגון בלבנון אם חיזבאללה יבצע צעד צבאי, גם אם יעשה זאת מאדמת סוריה וגם מאדמת לבנון.



ע"פ הגורם, ישראל עוקבת מקרוב אחר תנועות חיזבאללה בסוריה ובלבנון כולל ההתחמשות שלו באזור והימצאותו באזורים בתוך סוריה שעלולים להיות נקודת תקיפה נגד ישראל. 



החריף את הטונים. נסראללה. צילום: רויטרס
החריף את הטונים. נסראללה. צילום: רויטרס


המקורות הסבירו כי אזהרה זו שהועברה אל נסראללה ע"י גורם ערבי "רצינית וכוללת מוכנות של ממשלת נתניהו לפגוע במטרות של הארגון והאדמות הלבנוניות כולן מאחר וחיזבאללה מקבל גיבוי של הממשל הלבנוני, וזה מה שהביא את נסראללה להחריף את איומיו". ע"פ המקורות, ראש הממשלה נתניהו מבסס את יכולתו להגיב נגד חיזבאללה גם על הגיבוי האזורי שהוא מקבל וגם על הגיבוי של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, יותר מאשר בתקופת קודמו אובמה. הכוונה ככל הנראה לגיבוי מלא של מדינות המפרץ ומדינות אחרות באזור שהגדירו את ארגון החיזבאללה כארגון טרור, ונוכחותו בסוריה מהווה דאגה עמוקה לאותן מדינות. 
עוד נכתב כי בישראל רואים בממשל הלבנוני כאחראי, לאחר דבריו של נשיא לבנון מישל עאון כי הנשק של ארגון חיזבאללה הוא משלים לנשק של הצבא הלבנוני, מה שנותן לגיטימציה להפיכת הצבא הלבנוני למטרה של צה"ל במידה ותפרוץ מלחמה. 
המקורות אומרים עוד כי ישראל ממתינה לעיתוי נכון לתקוף את חיזבאללה, זאת בהתבסס על דברים של בכירים ישראלים וגם המעקב הצמוד של כלי התקשורת בארץ לארגון השיעי. ע"פ אותן מקורות ישראל מעוניינת שחיזבאללה יותש במערכה שהוא מנהל בתוך סוריה כדי לתקוף אותו. בנוסף אמרו אותם מקורות כי ממשל טראמפ הפך את המשוואה וכעת הוא מתייחס בצורה רצינית יותר לעוצמה האזורית של איראן, בלי קשר להסכם הגרעין.