דובר משרד החוץ האיראני טען היום (שני) כי ישראל וסעודיה מתאמות עמדות ומדיניות בנושאים שונים הנוגעים למזרח התיכון. הדובר, ברהאם קאסמי, התייחס לכך שהן שר הביטחון אביגדור ליברמן והן שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'ובייר אמרו בוועידת מינכן שאיראן היא האיום הגדול ביותר על היציבות במזרח התיכון וכי יש להטיל עליה לחץ כלכלי מחדש לאחר שלא מיתנה את התנהגותה גם אחרי חתימת הסכם הגרעין. "זה לא מפתיע שהם חולקים עמדות", אמר קאסמי, "הם עובדים ביחד". 

קאסמי המשיך ואמר "ההקבלה בין העמדות של שר החוץ הסעודי ושר המלחמה הישראלי כלפי איראן אינה מקרית. ראיות רבות מראות על תיאום בין שני המשטרים במקרים ונושאים אזוריים", אמר קאסמי.  "הם עובדים באופן מתואם במזרח התיכון". קאסמי אמר כי הניסיונות של ישראל לגייס מדינה מוסלמית נגד איראן הם "פתטיים". 

ליברמן האשים במקביל את איראן בניסיון לחתור תחת ערב הסעודית. הוא הוסיף ש"אם תשאלו אותי, מה הן החדשות הגדולות ביותר במזרח התיכון, אני חושב שהן שבפעם הראשונה מאז 1948 העולם הערבי המתון, העולם הסוני, מבין שהאיום הגדול ביותר עבורם הוא לא ישראל, לא היהודים ולא הציונים, אלא איראן ושליחיה". 

בוועידת מינכן אמר שר החוץ הסעודי אמר ש"האיראנים מדברים על רצון לפתוח דף חדש, רצון להסתכל לפנים, לא לאחור. זה נהדר, אבל מה עם ההווה?" שאל. "אנחנו לא יכולים להתעלם ממה שהם עושים באזור. אנחנו לא יכולים להתעלם מהחוקה שלהם שקוראת למהפכה. איך אנחנו יכולים להתמודד עם אומה שהמגמה שלה היא להשמיד אותנו?"

קאסמי התייחס בשבוע שעבר לישראל ואמר כי: "ישראל מחזיקה בארסנל של מאות טילים גרעיניים. בכך מהווה הישות הציונית את האיום הגדול ביותר על השלום האזורי והבין-לאומי".