לא מקבלים את עמדת טראמפ: מלך ירדן, עבדאללה השני, ונשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, פרסמו היום (שלישי) הודעה משותפת, בתום פגישתם בקהיר, ולפיה אין לוותר על פתרון שתי המדינות. שני המנהיגים דנו בפגישתם, בין היתר, בדרכים לשבור את הקיפאון הקיים בתהליך המדיני עם כניסתו של הנשיא דונלד טראמפ לבית הלבן.



בהודעה המשותפת נאמר, כי שני המנהיגים דנו בדרכים לתאם את ההגעה לפתרון שתי המדינות, שבמסגרתו תוקם מדינה פלסטינית בגבולות 4 ביוני 1967 ובירתה מזרח ירושלים. "מדובר באחד העקרונות הלאומיים שאין לוותר עליהם, במסגרת ההגנה על זכויות העם הפלסטיני ועל המקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות", נמסר בהודעה משותפת. "פתרון זה יביא להשבת היציבות במזרח התיכון".



דובר נשיא מצריים, עלאא יוסף, אמר כי שני המנהיגים דנו בישיבה סגורה בכמה נושאים על סדר היום, בעיקר ביחסים האסטרטגיים, בין היתר בפסגה הערבית שתיערך במרץ הקרוב בירדן. א-סיסי ציין בנוסף את התיאום בין שתי המדינות, לאור אחדות הדעות בין הצדדים בכל הנושאים האזוריים והבינלאומיים.


 



דברי השניים באו לאחר הצהרתו של טראמפ, במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן, בה הוא חזר מהמחויבות האמריקאית לפתרון שתי המדינות. במהלך מסיבת העיתונאים אמר טראמפ כי מבחינתו החשיבות היא בהגעה לפתרון ולא הפתרון עצמו. "שתי מדינות, מדינה אחת, מה ששני הצדדים יסכימו עליו, אני אשמח", אמר טראמפ במסיבת העיתונאים.