מנהיג איראן עלי חמינאי קרא היום (שלישי) להשמדת ישראל בוועידה השישית לתמיכה באינתיפאדה הפלסטינית. בוועידה משתתפים 700 נציגים מ-80 מדינות ובהם נציגי חמאס והג'יהאד האסלאמי. "הישות הציונית היא משטר טרוריסטי וגידול סרטני שגדל לאט עד שהפך למדינה, ולכן יש להסירו בשלבים", אמר חמינאי. "כמה אינתיפאדות הצליחו להשיג מטרות חשובות מאוד, למרות שהן ארעיות. לכן, פלסטין חייבת לעמוד בראש סדר העדיפויות של המדינות האסלאמיות.



ההישגים נגד ישראל, כך חמינאי, הגיעו "למרות המשברים בכמה מדינות אסלאמיות שהביאו להדחקת הסוגיה הפלסטינית ושחרור ירושלים. מי שהמציא את הישות הציונית באזור זה, הם העומדים מאחורי המזימות הללו, מאחר והפכו את המאבק הזה לממושך וכך פגעו ביציבות המדינות והתפתחותן. זה נותן הזדמנות לחזק את הישות הציונית הגוזלת יותר ויותר".



האייתולה עלי חמינאי. צילום: רויטרס
האייתולה עלי חמינאי. צילום: רויטרס



המנהיג העליון של איראן הוסיף כי "אנו מבחינים בחולשת הישות הציונית עם היחלשות בני בריתה העיקריים, ובראשם ארצות הברית. גם העולם מבחין בכך, והוא שם לב לתוקפנות הבלתי חוקית ובלתי אנושית של הישות, אך הוא טרם פעל בסוגיה".
 
חמינאי תקף את אלו שבחרו בהסכמי שלום עם ישראל, והוסיף כי "ההתנגדות היא שעיכבה את יישום הפרויקט הציוני מלהשתלט על האזור". "עלינו לתת כבוד להתנגדות ולגיבוריה שיצאו להיאבק נגד ההצגה שמכונה הישות הציונית", הוסיף. "הם הקריבו את עצמם כדי שדגל ההתנגדות יעלה, והעבירו את הדגל מדור אל דור. גם ההתנגדות האסלאמית בלבנון, חיזבאללה, הופיעה כדי להיות עזר לפלסטינים. ההתנגדות היא שמנעה מהישות לפגוע במדינות האזור, כולל מצרים, ירדן, עיראק והמפרץ הפרסי ואחרות".
 
יו"ר הפלרמנט האיראני, עלי לריג'אני, אמר כי "תמיכת איראן במדוכאים בעולם מעוגנת בחוקתה האסלאמית של המדינה".