לפעמים כשמסתכלים על חוקים מסוימים לא נותר אלא לתהות, תחת איזו השפעה לא חוקית היה המחוקק, והאם אפשר גם. אם חשבתם שהחוקים בארץ הזויים לחלוטין, כדאי שתתבוננו על מקבץ החוקים הבא, ששמים את ישראל בכיס הקטן.



כשטסים לחו"ל תמיד צריך להיות מודעים לחוקים ולמנהגים של המדינה המיועדת, כדי לא לעשות פאדיחות. אך בעוד חלק מהחוקים המקומיים נראים סבירים לחלוטין, הקיום של חלקם הוא בגדר פאדיחה בפני עצמה.


רגע לפני הכניסה לנתב"ב, קבלו ה- אינפוגרפיקה הפרקטית הבאה, שנוצרה ע"י CityBase Apartments. במבט ראשון נראה שמדובר בבדיחה, ובעצם גם ממבט שני ושלישי ורביעי. אבל מדובר בחוקים אמיתיים לגמרי. בהצלחה.


מעניין אם לכלב יש מילה בדבר. צילום מסך
מעניין אם לכלב יש מילה בדבר. צילום מסך


בעוד בחלק מהמקרים מדובר בחוקים חיוביים או לכל הפחות לא מזיקים, ישנם חוקים מטרידים למדי. כך חוק בהודו המאפשר לאנשים להתחתן עם הכלב שלהם אם חשקה נפשם. אם מדובר באקטים נוספים מלבד חתונה, כמובן שמדובר כבר בהתעללות. בארה"ב, מדינת הרובים והאקדחים, מותר להשתמש בכל בנשק אוטומטי שנוצר עד לשנה המצוינת (1986). 
 
הלכתי לקנות טנק, ביי. צילום מסך
הלכתי לקנות טנק, ביי. צילום מסך


בבריטניה, אם יש לכם כסף או רישיון לטנק, אתם יכולים לנהוג בו ברחובות ללא כל בעיה. כל זאת, כמובן, בתנאי שאתם מנטרלים את הנשק בטנק, ומתאימים לו צמיגי גומי מותאמים לנסיעה על כביש. פחות כיף, אבל עדיין מגניב! ובינתיים בסין, מתור להשתין בפומבי, אך רק בתנאי שאתם ילדים.

אבל אולי בכל זאת כדאי בייביסיטר. צילום מסך
אבל אולי בכל זאת כדאי בייביסיטר. צילום מסך


ברוסיה, הממשל לא יעשה לכם דבר אם תשאירו את ילדיכם בבית לבד, יהיה גילם אשר יהיה. כמובן שמומלץ להפעיל את ההיגיון הבריא ולהחליט לבד האם מדובר ברעיון טוב או לא. לצד זאת, בהונג-קונג מותר לאישה נבגדת להרוג את בעלה, אך רק בתנאי שהיא עושה זאת במו ידייה. תרתי משמע. 

היי, אני דרקון. צילום מסך
היי, אני דרקון. צילום מסך


בחלק מהמקרים מדובר בחוקים, או היעדר חוקים חיוביים למדי, או לכל הפחות לא מזיקים. למשל, אם מתחשק לכם לשוטט עירומים ברחובות בספרד, אין שום חוק רשמי שימנע מכם לעשות זאת. ברוסיה, אתם יכולים להזדהות כדרקון זה יהיה לגיטימי לחלוטין. 
 

שווה לטוס לדרום אפריקה. צילום מסך
שווה לטוס לדרום אפריקה. צילום מסך



בדרום אפריקה, מותר על פי חוק לחבר להביור למכונית שלכם, היורה למרחק של כחמישה מטרים, על מנת להתגונן מפני שודדי דרכים. בהולנד, זה לגמרי סבבה אם תגנבו פריט אומנות ואף תמכרו אותו. אך כמובן עליכם להיות סובלניים, כי ייקחו 20 שנים עד שהפריט יהיה שלכם באופן חוקי.