זה לא סוד שכל מה שדאעש נוגע בו נהרס, או ליתר דיוק, נהרג. אך מי שאיבד את חייו בידי הארגון הרצחני הם לא רק בני האדם, אלא חברינו ההולכים על ארבע. כך קרה גם בגן החיות מומתאז אל-נור במזרח מוסול, אשר נהרס קליל בזמן ההפצצות באזור. 
AFP: צילום
AFP: צילום
כעת, לאחר שחרור האזור מידי דאעש, הגיעו למה שנותר מגן החיות צוות מארגון הצדקה הווטרינרי Four Paws, על מנת להציל את החיות שעוד נותרו בחיים. למרבה הזוועה, שרדו את הקרבות רק שני בעלי חיים, דב ואריה, וכאשר הצוות הגיע למקום הם מצאו אותם במצב של הרעבה חמורה והזנחה טוטאלית. 
 
AFP; צילום
AFP; צילום

 גן החיות נפגע בהפצצות כאשר כאשר העיר הייתה נתונה תחת שלטון דאעש. מוסול הייתה יעדה מרכזי של מדינות הקואליציה אותה עת, עד לשחרורה באוקטובר האחרון בידי הצבא העיראקי. הארגון, שמקורו בווינה, אוסטריה, שולח צוותים וטרינריים למקומות ברחבי העולם כדי להציל דובים, חתולי בר, וחיות משוטטות. בעזרת מתנדבים מקומיים, חברי הצוות מאכילים את החיות הנותרות, מנקים את הכלובים שלהם ונותנים להם סיוע רפואי.


AFP; צילום
AFP; צילום



בהלך ההפצצות, נפגע כלוב של קופים, וכל דיירי הכלוב ברחו אל רחובות סמוכים ויצרו מצב של כאוס. "הקופים קפצו על הבתים, הפחידו את הילדים וגנבו פירות", סיפר פטאן אמאר, תושב שגר בסמוך למקום ההתרחשות. "ברווזים וחיות אחרות התרוצצו, כל השכונה הייתה צריכה לרוץ סביב ולתפוס אותם".



AFP; צילום
AFP; צילום
תמונות מזעזעות מהאתר חושפות את גודל  הטרגדיה בגן החיות במוסול, ומציגות את השורדים במלוא מצבם העגום. "כשהקרב החריף, היה זה בלתי אפשרי לשומרים ומטפלי החיות להגיע אליהם", סיפר הבעלים של גן החיות אבו אמאר."זה עצוב לראות בחיות נאבקות כך. הן זקוקות לעזרה. הן לא קושרות למלחמה", סיפר סאיף אל-אמאר מתנדב בארגון לזכויות בעלי חיים הכורדי, 

AFP; צילום
AFP; צילום
לפני הגעת הצוות הווטרינרי והמתנדבים המקומיים, תושבי המקום, בעיקר ילדים, הם שהאכילו את הדב והאריה. בשל המחסור באוכל באזור, הם לא יכלו לעשות זאת לאורך זמן, והחיות גוועו ברעב.

AFP; צילום
AFP; צילום



בימים טובים יותר, היה בגן החיות 4 אריות, כעת נותר רק אחד

AFP; צילום
AFP; צילום