זאב בוקר, שגריר ישראל באירלנד, התראיין היום (חמישי) לתוכנית דקל-סגל בגל"צ וסיפר על התקרית שאירעה, בה לא הורשה להיכנס ולנאום באוניברסיטת טרינטי קולג' במדינה, בעקבות מחאת ארגון BDS ועוד מספר סטודנטים. האירוע עורר זעם גדול במשרד החוץ, אשר שיגר הודעה חריפה בנושא. גם באירלנד, מדינה שנחשבת לפרו פלסטינית, נשמעו קולות שגינו את האירוע. בסופו של דבר, השגריר נעדר מהפורום, בו השתתפו כ-10 שגרירים מרחבי העולם. 
"צריך לזכור שאירלנד היא מדינה שבדעת הקהל, ובפרלמנט, מחזיקה דעות ביקורתיות מאוד נגד ישראל. דעת הקהל כאן מבוססת כבר עשרות שנים כאילו אנחנו הכובש הבריטי והם, האירים, כמו הפלסטינים. אבל אנחנו לא מוכנים להיכנע. אנשי משרד החוץ שולחים לכאן צוערים, שלא חוששים מאתגרים, ומגיעים לכאן. אין ספק שיש כאן התנגדות, אירלנד היא מהמדינות היותר ביקורתיות כלפי ישראל. אנחנו עושים כאן הרבה דברים, חלקם מתחת לרדאר של התקשורת". 
"האירוע שקרה באוניברסיטת טרינטי קולג', זה לא ניצחון גדול לדיפלומטיה שלנו, אבל צריך לקחת את הדברים בפרופורציה", הדגיש בוקר. "ננסה להשיג מהמשבר הזדמנות. גם בנוף האירי ביחס שלהם כלפי ישראל, וה-BDS, שהיא תנועה חזקה כאן, זה בהחלט היה אירוע חריג", אמר השגריר. 

"היה קשה להם שבאוניברסיטה מספר אחת באירלנד לא מרשים לדבר בפורום של סטודנטים של עשרה שגרירים, לא נתנו לנו להשמיע את הדעות שלנו. לא נתנו לסטודנטים שהיו באולם לשמוע מה שרציתי להגיד, והמשטרה לא מנעה מהמוחים להיכנס. 
לדברי בוקר, הוא יישא בעתיד דברים באוניברסיטה: "צריך להסתכל על התגובה הנחושה של נשיא האוניברסיטה לאירוע. זאת היתה תגובה חשובה. הוזמנתי ואשא שם דברים שוב. חשוב שבמשטרה ינקטו באמצעים שאירועים כאלה לא יישנו. אלה הדברים שניתן לשנות פה. האירוע הזה יהפוך להזדמנות בשבילנו. יש קווים שאנחנו לא יכולים לתת להם לעבור כאן". 
בסיכום דבריו התייחס בוקר למצוקה במשרד החוץ: "אני מייצג פה ציבור עובדים מסור, ואנחנו במלחמת קיום של משרד החוץ. חשוב שהציבור יידע את זה. מה שקורה באירלנד זה לא קל, ואנחנו מנסים לשנות את הסיטואציה".