דיווח: ה-FBI דחה את בקשת הבית הלבן להכחיש בפומבי את דיווחי התקשורת הנוגעים ליחסים בין רוסיה לצוותו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך קמפיין הבחירות שלו, כך מסרו בכירים בארגון ל-CNN. בכיר בבית הלבן טען הלילה (שישי) שבקשת הבית הלבן התבצעה לאחר שהבולשת רמזה להם על כך שהדיווחים על הקשרים בין צוות הבחירות של טראמפ לרוסיה, כפי שפורסמו במהלך הקמפיין בניו יורק טיימס וב-CNN, לא היו מדוייקים. 



התקשורת הישירה בין הבית הלבן לבולשת חרגה מגדר הרגיל בגלל תקנות בנות עשור שאוסרות על בקשות מסוג זה. בקשה כזאת מצד הבית הלבן מהווה הפרה של הנוהל שמגביל שמגביל את הקשר עם ה-FBI בעניין חקירות שעדיין מתקיימות.



התקשורת בין הבית הלבן לבולשת החלה כאשר סגן מנהל ה-FBI אנדרו מק'קייב וראש הסגל בבית הלבן ריינס פריבוס, שוחחו על הדברים יממה לאחר שפורסמו. לפי חלק מהדיווחים, פרייבוס ביקש שה-FBI יכחיש את הטענות שעלו בכלי התקשורת. לפי CNN הבית הלבן הזים בתחילה את הטענה ואמר שמק'קייב התקשר לפרייבוס מוקדם בבוקר לומר לו שהדיווח בניו יורק טיימס מנפח באופן מוגזם את הדברים שה-FBI יודע על הקשרים, אך לאחר מכן בכיר בבית הלבן אישר את טענות הבכירים מהבולשת. עוד סיפר כי פרייבוס שוחח עם מק'קייב ועם ראש הבולשת ג'יימס קומי וביקש מהם לפחות לדבר עם עיתונאים ולהכחיש את הפרסומים.