אדם בן 73 נהרג ושניים נפצעו, אחרי שנהג מכונית דרס אותם בעיר היידלברג שבדרום מערב גרמניה. החשוד נורה על ידי שוטרים בעת שניסה לברוח כשהוא חמוש בסכין, אולם במשטרה העריכו כי לא מדובר בפיגוע. האירוע התרחש סמוך לשעה ארבע אחר הצהריים בכיכר ביסמרק העמוסה בעיר. לפי המשטרה, מכונית פגעה בעוברי אורח סמוך למאפיה וכתוצאה מכך נפצעו שלושה בני אדם, בהם אחד באורח קשה מאד.



לאחר מכן, ניסה הנהג להימלט מהמקום ברגל, כאשר הוא היה חמוש בסכין, והשוטרים ניהלו אחרי מרדף של מאות מטרים לפני שהצליחו לירות לעברו ליד כניסה לבריכת שחייה. הוא נפצע ופונה לטיפול בבית החולים.


כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירה וסגרו את הרחובות הסמוכים. לפי גורמים משטרתיים, מחקירה ראשונית עולה כי ככל הנראה לא מדובר בפיגוע טרור וכי החשוד פעל לבדו, אולם המניע עדיין לא נקבע סופית. "אין אינדיקציות לרקע טרוריסטי", אמר דובר המשטרה דויד פאולהאבר, אולם הוא הוסיך כי אינו יכול להגיב על מניעים אפשריים לדריסה. 



בשנה האחרונה סבלה גרמניה ממספר פיגועים שביצעו קיצונים אסלאמיים בהשראת דאעש. לפני שלושה חודשים אירע פיגוע דריסה בברלין, בו נהרגו 12 בני אדם, בהם הישראלית דליה אליקים. ב-19 בדצמבר דהרה משאית אל תוך שוק חג המולד הומה אדם בכיכר ברייטשייד בבירת גרמניה. 



את הפיגוע ביצע אניס עמרי, צעיר טוניסאי, שנורה מספר ימים לאחר מכן במילאנו שבאיטליה. עמרי היה במעקב של הרשויות בגרמניה בחשד לקשרים עם מטיף קיצוני שנחשב מקורב לדאעש ואף היה מועמד לגירוש מהמדינה, אולם הצליח להתחמק.   

בנוסף, דווח כי עמרי היה בקשר עם אבו וולאה שנחשב ל"איש מספר אחד של דאעש בגרמניה". אבו וולאה, ששמו האמיתי הוא אחמד עבד אל-עזיז עבדאללה א., הוא מטיף עיראקי שעמד במרכזה של חקירה של רשויות הביטחון בחשד שגייס מוסלמים צעירים על מנת שייסעו לסוריה ולעיראק כדי להילחם לצד דאעש. הוא נעצר בתחילת נובמבר עם ארבעה חשודים נוספים אחרי שצעיר ששב מסוריה סיפק פרטים על פעילות הרשת. 

ביולי שעבר נפצעו ארבעה בני אדם אחרי שפליט אפגני בן 17 ביצע פיגוע דקירה עם גרזן בתחנת רכבת בוורצבורג לפני שנורה למוות וימים אחדים לאחר מכן נהרג פליט סורי שהיה מועמד לגירוש אחרי שפוצץ תיק גב ליד פסטיבל מוזיקה בעיירה אנסבך. באותו חודש גם רצח צעיר גרמני-איראני תשעה בני אדם במרכז קניות במינכן, אולם ההערכות הן כי הוא ביקש לחקות רוצחים המוניים אחרים כמו פעיל הימין הקיצוני בנורבגיה, אנדראס ברייביק.