הנשיאות של דונלד טראמפ צפויה להיות השנייה הכי קצרה בהיסטוריה, כך מעריך פרופ' רונלד פיינמן, סופר והיסטוריון של מוסד הנשיאות. פיינמן חוזה שטראמפ יישאר בתפקיד המפקד העליון לתקופה של בין 31 הימים של הנרי הריסון, שמת מדלקת ריאות ב-1841 (הכהונה הקצרה ביותר של נשיא אמריקאי עד היום), לבין הכהונה בת 199 הימים של הנשיא ג'יימס גארפילד, שמת 79 ימים שלאחר שנורה בידי מתנקש ב-1881, לאחר שסבל רבות בעקבות רשלנות רפואית.



לדברי ההיסטוריון, גם אם טראמפ יצליח למשוך את הנשיאות שלו בכוח, הוא לא יגיע לאורך תקופת נשיאות של זכארי טיילור, שמת אחרי 16 חודשים וחמישה ימים בתפקיד.



לטענותו, טראמפ אינו כשיר לתפקיד. "אנשי מדיניות חוץ רבים מנידים את ראשם אל מול שפתו והתנהגותו הבלתי ראויה של הנשיא בכל פעם שהוא מדבר בפומבי, או מצייץ בטוויטר.



ואיך יסיים טראמפ את תפקידו? פיינמן מעריך שהוא יודח או ייאלץ להתפטר בתוך שבועות. 



"נשיאות של מייק פנס היא בלתי נמנעת", קבע פיינמן לגבי סגן הנשיא, שעל פי החוקה האמריקאית ייכנס לתפקיד הנשיא אם טראמפ לא ימשיך מסיבה כלשהי להחזיק במשרה החשובה בעולם.



כבר מתכונן לחדר הסגלגל? מייק פנס בבית הקברות היהודי בסנט לואיס שחולל. צילום: צילום מסך מתוך טוויטר
כבר מתכונן לחדר הסגלגל? מייק פנס בבית הקברות היהודי בסנט לואיס שחולל. צילום: צילום מסך מתוך טוויטר



עוד אמר פיינמן, כי העובדה שפנס מילא תפקיד חשוב בהדחתו של המיועד ליועץ לביטחון לאומי, הגנרל מייקל פלין, מצביעה על כך שהוא כבר עומד על שלו מול הנשיא וצייםן שלעתים קרובות הוא נראה כחש שלא בנוח עם התנהגותו של הבוס שלו.



עד היום, בכל 241 שנותיה של ארצות הברית, מעולם לא הודח נשיא מכהן, אם כי נעשו ניסיונות כאלה עם ביל קלינטון ואנדרו ג'ונסון, אולם הם זוכו על ידי הסנאט. הנשיא ריצ'ארד ניקסון נאלץ להתפטר בעקבות פרשת ווטרגייט.