שומר על כבודו, או סתם חסר חוש הומור? נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (ראשון) כי הוא לא מתכן להשתתף בארוחת כתבי הבית הלבן המסורתית שנערכת לציון כלי התקשורת המסקרים את הנשיא, אירוע שמתאפיין בהומור עצמי ועקיצות הדדיות בין התקשורת לנשיא. בציוץ שפרסם טראמפ הוא כתב כי אין בכוונתו להשתתף באירוע המפורסם השנה, אך איחל לכל המשתתפים כל טוב וערב נפלא.




ארגון העיתונאים הודיע כי הוא יקיים את האירוע ב-29 לאפריל, למרות הודעת הנשיא. "הארוחה הייתה ותמשיך להיות חגיגה של התיקון הראשון לחוקה והתפקיד החשוב של תקשורת חופשיה בדמוקרטיה חופשית", אמר ג'ף מייסון, עיתונאי רויטרס בבית הלבן, והאחראי על הטקס.



ארוחת כתבי הבית המסורתית נערכת כבר יותר מ-100 שנים, וזאת הפעם הראשונה מאז שנת 1981 שהנשיא לא יגיע לאירוע, אז הנשיא רונלד רייגן לא הגיע אליה.



מערכת היחסים בין הנשיא החדש לתקשורת
המכסה אותו התאפיינה כמתוחה, עוד מזמן מערכת הבחירות, כאשר טראמפ האשים את התקשורת פעמים רבות בכך שהיא ממציאה סיפורים, מייצרת חדשות שקריות שאותן כינה "פייק ניוז" ומוטה נגדו. כתגובה לכך הוא תקף את התקשורת פעמים רבות, האשים אותה בכך שהיא "אויבת העם", והיום אף סירב לאפשר לכתבים מרשתות תקשורת כגון הניו יורק טיימס וה-CNN להיכנס לתדרוכי הבית הלבן. 



נשיא תא כתבי הבית לבן, ג'ף מייסון, אמר כי הארגון מחה בתוקף נגד המהלך. "אנחנו מעודדים את ארגוני החדשות שכן הוזמנו לתדריך לשתף את המידע שקיבלו עם אלה שלא. התא ידון בנושא עם אנשי הבית הלבן", אמר. העורך הראשי של הניו יורק טיימס, דין באקה, אמר ש"מעולם לא קרה דבר כזה" ואילו ה-BBC ביקש הבהרות מהבית הלבן בנוגע לאיסור על הכתב שלו להשתתף בתדריך.



דוברת הבית הלבן, סטפני גרישם, אמרה בתגובה כי הטענות שכלי תקשורת לא הורשו להשתתף אינה נכונה. "נכחו כלי תקשורת שיכולים לשתף את המידע עם יתר עמיתיהם, אז כן היה ייצוג", אמרה. גופי תקשורת שמרניים, כמו ברייטבארט, והוושינגטון טיימס כן קיבלו רשות להשתתף. סוכנות הידיעות AP ומגזין טיים הוזמנו אך החרימו את התדרוך.





הנשיא הקודם ברק אובמה נואם בארוחת כתבי הבית הלבן המסורתית