מלכת אנגליה אליזבת השנייה היתה מצוננת החורף בצורה חזקה ולא השתתפה בטקסים המסורתיים, אבל היא כנראה לא מתכוונת ללכת לשום מקום למרות גילה המתקדם, 90. למרות זאת, בממלכה הבריטית מתכוננים לאפשרות שהוא תמות. כבר ב-2004 התגלה תיק יד ובו מחשב נייד עם תוכניות למקרה של מוות וכל הסידורים שיהיו במדינה לציון מותה. התיק נגנב ממכוניתו של קצין העיתונות בארמון בקינגהאם, סטיוארט ניל. 

התוכניות שכונו "מבצע גשר לונדון'" לא פורסמו בסופו של דבר ואיש לא יודע היכן נעלמו, וכך רבים מנחשים מה יקרה ביום הגורלי על פי מותם של מלכים קודמים באנגליה. ה"דיילי סטאר און ליין" שוחח עם מספר מומחים שיסבירו מה יקרה במדינה. 
המלכה אליזבת השנייה לא רק זכתה באריכות ימים. היא המלכה/ מלך ששלטו הכי הרבה ימים כמלכים באנגליה ומאז 1952 היא מלכת בריטניה. רבים בממלכה אוהבים אותה מאוד ומותה יגרום לצער אדיר במדינה. ב-64 שנות שלטונה העולם עבור מהפכים ושינויים אדירים כמו נפילת הקומוניזם, הצעד הראשון של האסטרונאוט ניל ארמסטרונג על הירח, הופעת האינטרנט ועוד שינויים עצומים ורבים. ב-1945 היא למדה איך לנהוג באמבולנסים במלחמה, לתקן בעיות מכניות בכלי רכב ועוד. 

מלכה מאז 1952. אליזבת. צילום: גטי אימג'
מלכה מאז 1952. אליזבת. צילום: גטי אימג'

בגיל 90 מצמצמת המלכה לאט את החובות שלה כמלכה. ההלוויה שלה כבר תוכננה בצורה קפדנית. עורך האתר לחדשות בית המלוכה צ'רלי פרוקטור אמר: "הצער במדינה יהיה עצום. ההלם יהיה ענק". במשאלים שנערכים מדי פעם באנגליה נמצא ששלושת רבעי מהאנגלים תומכים במלכה, שהופיעה לא מזמן  לראשונה בפומבי אחרי חודש של היעלמות. 

200 אלף מתאבלים צפויים יוכלו לעבור ליד ארונה
מועצת העלייה, שהיא הגוף הטקסי המתאסף בארמון סנט ג'יימס לאחר מות מלך מכהן תתכנס מיד עם מות המלכה ותודיע על מינויו של צ'ארלס כמלך. גם אם מינויו לא יהיה רשמי עדיין אין מצב כזה שאין מלך או מלכה לבריטניה ולכן הדגל אף פעם לא מורד לחצי התורן.  
ביום מותה של המלכה ארמון בקינגהאם ידווח על כל המתרחש סביב המוות. הוא גם שיבשר את הבשורה הקשה מבחינת האזרחים. כל התוכניות בטלוויזיה וברדיו ובאתרי האון ליין באינטרנט יקדישו את כל הכותרות הראשיות למלכה ופועלה. צפויים שידורים לפחות 24 שעות ברציפות. ערוצי BBC יוקדשו כולם למותה של המלכה. כשהמלך האחרון מת ב-1952 כל תוכניות הבידור ב-BBC בוטלו וגם הפעם מתוכנן דבר דומה. גם הצגות תאטרון יבוטלו באיסטאנדרס. גם אחרי שהנסיכה דיאנה מתה ב-1997 היו מהלכים דומים בבית המלוכה. 
אלפי אנשים שיתאבלו על מותה של המלכה צפויים לצאת לרחובות סביב ארמון בקינגהאם כדי להניח פרחים, להדליק נרות ולתת לה כבוד אחרון. לפני הלוויה תנוח המלכה בכנסיית ווסטמינסטר כדי שכ-200 אלף מתאבלים צפויים לעבור ליד ארונה. בדרך כלל המלכים שוכבים שלושה ימים אחרי טקס קצר בארמון. רוברט מוריס, מומחה לחוקה הבריטית בקולדג' של לונדון אמר, כי ייתכן שבמקרה של המלכה היא תשכב יותר משלושה ימים.
ראשת ממשלת בריטניה תצטרך להישבע אמונים למלך החדש ושני בתי הפרלמנט יפוזרו להשתתף בלוויה שתצא מכנסיית ווסטמינסטר לתחנת הרכבת פדינגטון ומשם לכנסיית סט. ג'ורג' שם המלכה תיקבר. תהיה שמירה קפדנית של כוחות משטרה וחיילים ברחובות. 
פרוקטור ציין כי "הלוויה של הוד מלכותה מתוכננת בקפידה. המבצע כאמור ידוע בחוגי המלוכה כ-'מבצע גשר לונדון". את טקס האשכבה יערוך ג'סטין וולבי הארכיבישוף מקנטרברי.
כמו כן מצפים באנגליה לבואם של מנהיגים מרחבי העולם. ההלוויה של המלכה תהיה ממלכתית דבר שזה נדיר מאוד בממלכה. האחרונה היתה ב-1965 כשווינסטון צ'רצ'יל מת. המלכה תיקבר ליד אביה קינג ג'ורג' השישי. 
צריך לזכור שביום מותה של המלכה ייסגרו כל בתי העסק, הבורסות והחלק העסקי והמסחרי של המדינה ייסגר. מצפים באותה תקופה להפסדים של כ-6 מיליון ליש"ט, שלא לדבר על משכורות ענקיות שישולמו לאנשי הביטחון שישמרו על הסדר. 
הכתרת המלך החדש תתקיים רק כמה חודשים אחרי מותה של המלכה. זאת מכיוון שההכתרה אמורה להיות אירוע משמח ולא יכולים לערב אבל עם שמחה. המלך צ'ארלס החדש יקווה שגורלו יהיה טוב יותר משני מלכים קודמים בשם זה ששלטו באנגליה. צ'ארלס הראשון הוצא להורג והשני הודח. הוא כנראה יוכרז כמלך צ'ארלס השביעי ולא השלישי.
יש כמובן שמועות שכבר פורסמו כאילו צ'ארלס ויתר על כיתרו והנסיך וויליאם ואישתו קייט מידלטון הם שיהיו המלך והמלכה החדשים. המומחה פרוקוטור אמר: "אי אפשר להעיף מלך רק בגלל שלא מחבבים אותו".