"פייק ניוז" או לא, דונלד טראמפ ממשיך לקבל שיעור מהעיתונות האמריקאית, שלא נשארת חייבת למתקפה הקשה נגדה בחודשים האחרונים. ה"ניו יורק טיימס" הודיע כי במהלך שידור טקס האוסקר הלילה, תשודר פרסומת בה באופן מרומז תימתח ביקורת לא פשוטה. בעיקר בכל הקשור לפרסום אמיתי ושגוי. הפרסומת מגיעה מתוך ניסיון להדוף את המתקפה כנגדה וכנגד התקשורת, על ידי טראמפ. העיתון יריץ פרסומת שתיקרא "האמת היא קשה", במהלך הטקס, אשר כבר עצם שידורה מעורר עניין בארצות הברית.



המודעה נפתחת עם מסך לבן כאשר הכיתוב המרכזי בה הוא "האמת היא" ואז מופיעים בה עשרות צירופי מילים, אותם אמר טראמפ. זה מתחיל ב"האמת היא שהאומה שלנו מחולקת יותר מכולם, אבל . עובדות אלטרנטיביות הן שקרים, או המדיה לא ישרה, או שנשים צריכות להתלבש כמו נשים, ועוד מספר דוגמאות. בסופו של דבר נכתב: קשה למצוא את האמת, קשה לדעת את הפרטים הנכונים על האמת, אבל האמת חשובה יותר עכשיו מאי פעם". 

הפרסומת, שאורכת כ-30 שניות, נעשתה בשיתוף עם ה-CNN, ועם הפינגטון פוסט, לוס אנג'לס טיימס, כשגם באזפיד מצטרפת למחאה. הרעיון הוא להיות חלק מהדיון על איזו אמת אנחנו רוצים במדינה, בעיקר לאור העובדה שביום שישי האחרון סולקו מספר עיתונאים מחדר הישיבות של הבית הלבן, במהלך שעורר זעם רב בארצות הברית וגרם לגל מחאה גדול, כשרוב העיתונאים לא הסכימו גם הם להיכנס לתדרוך. הבחירה בעיתוי, אגב, לא היתה מקרית, בעיקר לאור הסלידה הגדולה שיש מטראמפ בהוליווד. הפרסומת תשודר בשעת הפריים טיים. 

טראמפ עצמו כבר להגיב למודעה כשצייץ: "בפעם הראשונה, העיתון הכושל, הניו יורק טיימס, יפרסם מודעה (גרועה) על מנת לעזור להציל את המוניטין הכושל שלו. נסו לסקר בהגינות!". לפני כן הודיע טראמפ כי לא ישתתף במסיבה השנתית עם העיתונאים, שהפכה בשנים האחרונות למופע סטנד אפ בכיכובו של ברק אובמה.