בכל יום מתגלות עוד ועוד זוועתו של ארגון הטרור הרצחני דאעש, וגם הפעם מדובר בגילוי מחריד במיוחד. לפי מדריך סודי של דאעש שהתגלה לאחרונה, הג'יהאדיסטים לומדים לאכול את אויביהם. המדריך נמצא בבסיסי האימונים של דאעש על ידי נציגים של צוות החשיבה Quilliam, ארגון שנאבק באסלאם הקיצוני. במדריך ניתן לראות כי המדריכים בבסיס מצאו טיעון דתי שמצדיק קניבליזם, בזמנים בהם אספקת המזון דלה או בזמן מלחמת דת ("זמן ג'יהאד").



"מצאנו את תכנית הלימודים בה משתמש דאעש כדי ללמד את הלוחמים והאוכלוסייה המקומית", אמר מנכ"ל הארגון, הראס רפיק, "יש שם הרבה דברים, אך אחד הסעיפים הכי מחרידים הוא זה שעוסק בקניבליזם, אותו הם מלמדים בכיתות הלימוד". המדריך החולני מסביר לג'יהאדיסטים שעליהם לאכול רק לא-מוסלמים, או מוסלמים שלא חולקים את אותה גרסה שלהם של האסלאם. המדריך אף ממשיך ומפרט אילו חלקים מומלץ לאכול ואיך לבשל אותם.



עריפת ראש של דאעש. צילום: התקשורת הערבית
עריפת ראש של דאעש. צילום: התקשורת הערבית

 

הגילוי המחריד הזה מגיע לאחר דיווח מחליא, לפיו אם קיבלה למאכל את שאריות בנה, כשנאמר לה שמדובר בכלל בבשר רגיל ואורז. רפיק הוסיף שמבחינתו מדובר בגילוי מבחיל במיוחד, בעיקר מעצם היותו מוסלמי. "ההשקפות הללו על קניבליזם אינם המיינסטרים אך הן צוברות כח", הוסיף.

אבל לא רק בני אדם הם קורבנות של הארגון הרצחני. בסרטון שהועלה לאחרונה לרשת, תיעדה יחידת "חשד אל שעבי", אחד מיחידות המיליציה השיעית , שנלחמות בדאעש ממערב למוסול, כיצד הם מנטרלים פצצה שהורכבה על גור כלבים אומלל. החבלנים, חברי המיליציה, מסבירים בסרטון שהמטרה של "כלי נשק" חי זה היא לחצות את גבול האויב, שם המטען יופעל בעזרת שלט רחוק. הפצצה על גור הכלבים הורכבה ממספר בקבוקים, וביכולתה להרוג או לפצוע באופן חמור עד ארבעה אנשים. המיליציה מגובה בידי הממשל בעיראק, שכאמור יצאה במתקפה נגד דאעש במטרה לסלק את הארגון מחוץ לגבולותיו.

על פי הדיווחים, גור הכלבים הושלך יחד עם בעלי חיים נוספים שנשאו מטען, שחלקם התפוצצו. בעלי החיים שניצלו ביחד עם גור הכלבים נשלחו לטיפול וטרינרי. זהו רק כלי נשק אחד מתוך שורה ארוכה של צעדים נואשים מצד המיליציה. כלי נשק תמוהים אחרים של הארגון כוללים שימוש במזל"טים מופעלים בשלט רחוק, עליהם הורכבו רימוני יד מאולתרים, כשהכוונה להטיל "פצצות" על האויב.