האם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בדרך הצליח היכן שקודמו ברק אובמה נכשל? הפנטגון הודיע היום (שני) כי הוא הגיש לבית הלבן תוכנית מקיפה למלחמה בדאעש מתוך מטרה להכריעו. כמו כן, צפוי שר ההגנה האמריקאי, הגנרל בדימוס ג'יימס מאטיס לתדרך את ראשי המחלקות במועצה לביטחון הלאומי בפרטי התוכנית.
דובר הפנטגון, קפטן ג'ף דייוויס אמר לעיתונאים, כי התוכנית שהוגשה לבית הלבן היא רחבה שמטרתה להביס את דאעש לא רק בחזיתות סוריה ועיראק אלא ברחבי העולם.
 
הגנרל ג'יימס מאטיס. צילום: רויטרס
הגנרל ג'יימס מאטיס. צילום: רויטרס


החזית נגד דאעש מתרחבת


התוכנית להבסת הארגון מוגשת בזמן שכוחות צבא עיראק לוחצים על לוחמיו בעיר הבירה של הארגון, מוסול, וכוחות הצבא מתקדמים לעבר מעוזי הארגון במערב העיר, כוחות המורדים הסורים הנתמכים על ידי טורקיה כבשו את העיר אל באב מידי הארגון. בנוסף לכך, לאחר ניצחון הכוחות הנאמנים לממשל אסד בחזית חאלב, גם כוחות אלה צפויים להצטרף למלחמה נגד המדינה האסלאמית.

ביום חמישי האחרון הודיע צבא עיראק כי הוא שחרר את שדה התעופה במערב מוסול מידי הארגון, וכי הקרב על העיר מתקדם באופן מוצלח. מפקד המבצע שכונה "באים לנינוה" הודיע כי שוחרר שדה התעופה תל א-ראין שממערב למחנה אל-רוזלאני בדרום מערב מוסול, וכי המיליציות השיעיות הצליחו במקביל לשחרר את תלאל עטשאנה באותו אזור. עוד נמסר, כי "אבו יאסמין א-רוסי", האחראי על יחידת המתאבדים של דאע"ש, נעצר.

לשדה התעופה מוסול חשיבות אסטרטגית וצבאית גדולה, שכן הוא מאפשר כעת גם נחיתת מסוקי הקרב הנלחמים נגד ארגון המדינה האסלאמית. מפקד המשטרה הפדרלית העיראקית, גנרל ראיד שאכר ג'ודה, אמר כי "השמדנו חלק גדול מההגנה של האויב. מטוסי חיל האוויר העיראקי צדים אותם ביחד".

שר ההגנה הבריטי סר מייקל פאלון שיבח את המתקפה על הארגון במערב מוסול ואמר כי הקואליציה עומדת להכות את הארגון מכה ניצחת נגד הארגון. כמו כן ציין פאלון כי כוחות דאעש סופגים תבוסות גם בסוריה, ובחזית העיר א-רקה. "דאעש מאבדים שטחים, לוחמים ומימון. עכשיו אנחנו צריכים להמשיך וללחוץ על הארגון בחזיתות מוסול וא-רקה כדי להכריע אותו", אמר פאלון, והוסיף ש"בריטניה תמשיך להחזיק בתפקיד מוביל במערכה, בעזרת מודיעין, תקיפות אוויריות ואימון הכוחות העיראקיים, ככל שתצטרך.