בולענים הם דבר נפוץ באזור עיראק, אך אחד שנחשף בסוף השבוע האחרון סמוך לכביש המהיר המחבר בין הערים בגדד ומוסול, התגלה כקבר אחים, ככל הנראה הגדול ביותר שנחשף עד כה. על פי ההערכות השונות, במקום ישנן כ-4,000 גופות, ככל הנראה של אנשי ביטחון. עומקו של הבולען הוא 400 מטרים וייתכן כי שימש גם כאתר הוצאה להורג, כך טוען חוקר עיראקי בכיר בארגון זכויות אדם.



אנשי הביטחון נרצחו על ידי לוחמי ארגון המדינה האיסלאמית דאעש לאחר שכבשו את מוסול בשנת 2014 וגופותיהם הושלכו לבור, כך הסבירו תושבים המתגוררים באזור, גורמים במשטרה העיראקית וארגוני זכויות האדם. על פי עדי ראייה, מרבית הקורבנות נורו בחלקו האחורי של הראש, והושלכו לבור. אחרים הובלו למקום בשיירות של מיניבוסים ומשאיות כאשר ידיהם קשורות ועיניהם מכוסות.





בשבוע שעבר דווח במקורות עיראקיים כי כוחות היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור בצבא עיראק שיחררו את שדה התעופה במוסול מידי לוחמי דאעש. מל"ט צבאי חג בשמיים במטרה לעקוב אחר הימלטותם של אנשי דאעש מהאזור, ולפגוע בהם. הטלוויזיה העיראקית יצאה במשדר מיוחד, ובו הודיעה לאזרחי המדינה כי "הכוחות המיוחדים והיחידה ללוחמה בטרור במשטרה העיראקית, הצליחה לשחרר במלואו את שדה התעופה".



מפקד מבצע "באים נינוה" הודיע כי שוחרר תל א-ראין שממערב למחנה אל-רוזלאני בדרום מערב מוסול, וכי המיליציות השיעיות הצליחו במקביל לשחרר את תלאל עטשאנה באותו אזור. עוד נמסר, כי "אבו יאסמין א-רוסי", האחראי על יחידת המתאבדים של דאעש, נעצר.