שני הנשים החשודות בהתנקשות בקים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג קוריאה צפויות להיות מואשמות ברצח, ואם יורשעו, הן צפויות לקבל עונש מוות, כך אמר התובע הכללי במלזיה. קים ג'ון נאם חוסל לפני שבעיים באמצעות גז עצבים בשדה התעופה קואלה לומפור, בירת מלזיה. שתי המתנקשות ריססו עליו גז עצבים והוא התמוטט ומת. גז העצבים, מסוג VX, נחשב לאחד הקטלניים ביותר בעולם ומוגדר כנשק להשמדה המונית. החומר המסוכן נמצא בדגימות שנלקחו מעיניו ופניו של ג'ון נאם.
המשטרה מאמינה כי המחסלות, סיטי עיישה מאינדונזיה ודאן ת'אי האונג מוויאטנם, הן סוכנות חשאיות של המשטר הצפון קוריאני, ופעלו יחד עם שבעה סוכנים נוספים. עיישה, 25 והאונג, 28, יואשמו ביום רביעי והן צפויות לקבל גזר דין מוות במידה ויורשעו. במקביל, המשטרה תפסה חשוד נוסף, צפון קוריאני, רי ג'ונג צ'וי, אולם טרם התקבלה החלטה אם גם הוא יואשם ברצח. 

עד כה הרשויות בפיונגיאנג לא אישרו כי האיש שמת במלזיה הוא אכן אחיו למחצה של קים ג'ונג און, אלא רק אמרה כי מדובר באזרח צפון קוריאני שנסע עם דרכון דיפלומטי. 

רוצחות קינג ג'ונג נאם עומדות בפני עונש מוות. צילום מסך
רוצחות קינג ג'ונג נאם עומדות בפני עונש מוות. צילום מסך

צפויות לקבל עונש מוות. צילום מסך
צפויות לקבל עונש מוות. צילום מסך



עיישה סיפרה שקיבלה על החיסול 90 דולר וחשבה שמדובר במתיחה טלוויזיונית. אך מהחקירה במשטרת מלזיה עולה כי שתי המחסלות היו מודעות למעשיהן. ההתנקשות התרחשה על רקע הגילוי שצפון קוריאה משתמשת בכיכול בנשק כימי.

בתוך כך, משלחת בדרג גבוה, בראשה עומד הגיעה מפיונגיאנג למלזיה, בראשה עונד שגריר קוריאה הצפונית לשעבר באו"ם. לדבריהם, מטרת הביקור היא להחזיר את גופתו של קים ג'ונג נאם ולשחרר את רי ג'ונג צ'וי, כמו גם לפתח יחסים ידידותיים בין שתי המדינות. 

AFP. קינג ג'ונג נאם
AFP. קינג ג'ונג נאם