במלחמת הכוכבים. כזכור, לכוכב טטואין, כוכב המולדת של לוק סקייווקר, יש שתי שמשות שתי שקיעות ושתי זריחות. על פי מאמר שפורסם בכתב העת טבע ואסטרונומיה, קבוצת חוקרים באוניברסיטת קולג' בלונדון מצאו שרידי אסטרואידים המקיפים שתי שמשות, במערכת שמש הנקראת אס.די.אס.אס. 1557. החוקרים בדקו את המערכת הבינארית וההרכב הכימי של שברי האסטרואידים, על ידי מדידת הספיגה של גלי אור באורכים שונים.

AFP: אילוסטרציה של הכוכב שנמצא. צילום

נכון להיום, כל כוכבי הלכת שהתגלו ומקיפים שמשות כפולות היו ענקי גז, בדומה ליופיטר ושבתאי, ונהוג לחשוב כי הם מתגבשים באזורים הקפואים של מערכות השמש בניגוד לחומרים קפואים אלו עשירים בפחמן, בחומר הפלנטארי שנמצא יש ריכוז גבוהה של מתחת, סיליקון ומגנזיום. החוקרים מעריכים כי האלמנטים האלו הם שרידי אסטרואיד של שגודלו לפחות 4 ק"מ.

בנוסף, החוקרים גילו כי השרידים שייכים לננס לבן וננס חום אשר מקיפים אחד את השני בערך כל שעתיים. הננס הלבן הוא הליבה השרופה של כוכב שכנראה היה דומה לשמש, והננס האדום כבד פי 60 מיופיטר.

מלחמת הכוכבים, לוק סקייווקר. צילום מסך

"בניית כוכב לכת סלעי סביב שתי שמשות הוא אתגר מפני שכח המשיכה  של שתי השמשות עלול לדחוף ולמשוך את הכוכב בחוזקה רבה, ובכך מונע מפיסות של אבק וסלעים שידבקו זה לזה ויהפכו במשך הזמן לכוכב לכת שלם", אמר דר ג'יי פריהיל, חוקר ראשי בקולג' של לונדון. הוא הוסיף כי  עם גילוי חלקיקי הסלעים הללו, אנו רואים סימנים ברורים של הרכב כוכב לכת סלעי

מלחמת הכוכבים. צילום מסך

לא אחת העלו מעריצים השערות, לפיהן מלחמת הכוכבים מבוסס על סיפור אמיתי והגילוי הזה עשוי לתמוך בטענות הללו.

via GIPHY