נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה, יכול להתחיל לחייך. אפילו היורש שלו, דונלד טראמפ לא הצליח לבצע עיסקת ענק כמו זו שהוא חתם עליה. אובמה חתם על חוזה עם חברת הספרים "פינגווין רנדום האוס" יחד עם אישתו מישל. השניים יכתבו שני ספרים שייחטפו כמו לחמניות טריות מהדוכנים, במה שכבר עכשיו מכונה" העיסקה הכי לוהטת של השנה". המחיר שהשניים יקבלו? 60 מיליון דולר. ספרים קודמים שהם כתבו נמכרו במיליונים בארה"ב. 

מדובר בסכום שיא עבור ספר זיכרונות של נשיא לשעבר. ביל קלינטון קיבל 15 מיליון דולר עבור הזכויות לספר "חיי", שפורסם ב-2004, וג'ורג' בוש הבן קיבל 10 מיליון דולר עבור הספר "נקודות החלטה". העיתון "גארדיאן" פרסם שהזוג כנראה מתכוון לתרום חלק מההכנסות לצדקה.
המוציא לאור של חברת הספרים, מרקוס דוהל, אמר: "באמצעות המילים והמנהיגות שלהם הם שינו את העולם, ובכל יום באמצעות הספרים שאנחנו מפרסמים אנחנו שואפים לעשות את אותו הדבר. אנחנו מצפים בכיליון עניים לעבודה עם בני הזוג כדי להפוך כל אחד מהספרים שלהם לאירוע עולמי חסר תקדים". 

השניים אמורים לכתוב את הזכרונות שלהם מהבית הלבן. מהזווית ישראלית יהיה מעניין מאוד לראות אם בספר תהיה התייחסות של אובמה ליחסים שלו עם ראש הממשלה ביבי נתניהו. ניתן להניח שהוא בוודאי ייתייחס ליחסים שלו עם רה"מ באופן אישי ועם ישראל בכלל, יחסים שהיו חלק חשוב בכהונה שלו למרות כל הבעיות העולמיות והמקומיות בהן טיפל.  
הזוג אובמה כבר כתב ספרים בעבר. הנשיא כתב את הספר שהיה רב מכר "חלומות מאבי" שיצא לאור ב-1995 ותיאר את תקופת ילדותו והחלומות שלו. ספרו השני נקרא "תעוזת התקווה" בו הציג את סיפורו האישי כולל משנתו הפוליטית. מישל אובמה כתבה ספר על גננות.