החשד לקשרים בין מטה טראמפ לרוסיה במהלך הבחירות מתבסס: הלילה (חמישי) חשף ה"וושינגטון פוסט" כי התובע הכללי של ארה"ב, ג'ף סשנס, שוחח בשנה שעברה פעמיים עם שגריר רוסיה, זאת בזמן שכיהן בסנאטור. עלה כי סשנס לא חשף את דבר השיחות במהלך השימוע לאישור כניסתו לתפקיד הבכיר, למרות שנשאל על הקשרים בין צוותו של הנשיא דונלד טראמפ ובכירים בממשל רוסיה. ה"וושינגטון פוסט" דיווח את הדברים בעקבות שיחות עם בכירים במשרד המשפטים.



אחת השיחות בין סשנס לשגריר רוסיה, סרגיי קיסליאק, התרחשה במשרדו של הסנאטור לשעבר בחודש ספטמבר, בשיאו של מה שבכירים במערכת במודיעין תיארו כקמפיין סייבר רוסי ששם לו למטרה להעלות את טראמפ לשלטון. השיחות עליהן סשנס לא דיווח בשימוע יכולות להביא לקריאות חדשות בקונגרס למנות יועץ מיוחד שיחקור את התפקיד ששיחקה רוסיה בבחירות לנשיאות. 



זהו לא המקרה הראשון בו נחשף כי בכיר בממשל טראמפ נפגש עם השגריר הרוסי ולא מספר על כך. בחודש שעבר נאלץ הגנרל מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי, לעזוב את תפקידו משום שלא חשף את דבר שיחותיו עם קיסליאק, ורך שיקר על כך לסגן הנשיא מייק פנס.



בתגובה לדיווחים, קראה מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, להתפטרותו של סשנס. "כעת, חרי ששיקר לקונגרס תחת שבועה על הקשרים שלו כם הרוסים, התובע הכללי חייב להתפטר", אמרה פלוסי. לדבריה, הוא אינו כשיר לשרת כאיש הבכיר במערכת אכיפת החוק של ארצנו.