משרד החוץ הרוסי נאלץ להוציא היום (שישי) הודעה רשמית וחריגה, בה נטען כי שגריר מוסקבה בארצות הברית, סרגיי קיסליאק, הוא לא מרגל. את ההודעה מסרה דוברת משרד החוץ, מריה זכרובה, שהגנה על קיסליאק וטענה כי הוא איש מקצוע בכיר במשרד. "קיסליאק הוא דיפלומט מהשורה הראשונה ובעל שם עולמי, הוא שימש כסגן השר לענייני חוץ ברוסיה ונפגש עם אנשי שלטון אמריקאים במשך עשרות שנים, ועכשיו רשת CNN קוראת לו מרגל שמנסה לגייס סוכנים? אלוהים אדירים, הפסיקו להפיץ שקרים וחדשות מזוייפות", האשימה זכרובה.



דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב הוסיף כי פגישות מסוג אלה הן חלק מהעבודה הדיפלומטית ו"אף אחד לא שמע הצהרה אחת מסוכנויות המודיעין האמריקאיות בנוגע לשגריר. אלה הן מסקנות מוטות של התקשורת שמנפחת את הסיטואציה מחוץ לפרופורציה".



הצורך בפרסום ההודעה בא לאחר שמספר בכירים בממשל החדש בארצות הברית נפגשו עמו במהלך מסע הבחירות של דונלד טראמפ, תוך שמועות בלתי נפסקות כי מוסקבה מתערבת במכוון במערכת הבחירות לטובתו של טראמפ. הבוקר הודיע התובע הכללי שמינה טראמפ, ג'ף סשנס, כי הוא ישעה את עצמו מעיסוק בחקירות הקשרים בין רוסיה למקורבי טראמפ, זאת לאחר שנחשף כי הוא נפגש עם קיסליאק במהלך מערכת הבחירות, ואף הסתיר זאת מפני הקונגרס במהלך שימוע שנערך בעת מינויו לתפקיד.



מגבה את אנשי ממשלו. דונלד טראמפ וג'ף סשנס, צילום: רויטרס
מגבה את אנשי ממשלו. דונלד טראמפ וג'ף סשנס, צילום: רויטרס



בנוסף לסשנס, גם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, מייקל פלין נאלץ להתפטר מתפקידו מסיבות דומות, לאחר שנחשף כי קיים שיחת טלפון עם קיסליאק בזמן שהיה חלק מצוות המעבר של ממשל טראמפ, ושיקר לסגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בנושא.



טראמפ בעצמו, לעומת זאת, הגן על פלין וסשנס וטען כי המפלגה הדמוקרטית מקיימת ציד מכשפות נגדו ונגד חברי הממשל החדש. בנוגע לסשנס אמר טראמפ אחרי הודעת ההשעייה כי "הוא אדם הגון, הוא לא אמר שום דבר רע. הוא יכול היה להצהיר תגובה יותר מדויקת אבל ברור שזה לא היה מכוון. הדמוקרטים עושים לו ציד מכשפות".