נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האשים היום (שבת) את קודמו ברק אובמה בכך שצותת למכשירי הטלפון של משרדו בניו יורק במהלך הבחירות לנשיאות, במה שהגדיר כחקירה בסגנון ווטרגייט. את ההאשמות העביר טראמפ בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו, אשר התחילו בכך שטראמפ טען כי הוא "בדיוק גילה שאובמה אישר לצותת לטלפונים שלי רגע לפני הניצחון, אבל הוא לא מצא כלום, זה מקארתיזם", את הציוצים פרסם טראמפ בתגובה לחשדות על קשרים אסורים בין מטה טראמפ בבחירות לגורמים בממשל רוסיה.


 

 
לאחר מכן ובציוצים נוספים טען טראמפ כי הפעולה נעשתה באופן לא חוקי ובניגוד לצו משפט והאשים את אובמה כי הוא "אדם רע או חולני". היועץ של הנשיא לשעבר ברק אובמה, בן רודס, דחה את הטענות. "אף נשיא לא יכול להזמין האזנה. ההגבלים האלה נועדו להגן על אזרחים כמוך", כתב רודס. רודס הגיב גם לטוויט בו טראמפ כתב כי עורך דין יוכל ליצור "תיק מצוין" מהעניין, וצייץ: "לא, הוא לא יכול היה. רק שקרן יכול היה". 

בנוסף להאשמות, טראמפ הגן על התובע הכללי שלו, ג'ף סשנס וציין כי אובמה נפגש עם השגריר הרוסי, סרגיי קיסליאק בבית הלבן 22 פעמים, 4 מתוכם בשנה האחרונה, וכי הפעם הראשונה שסשנס וקיסליאק נפגשו הייתה בבית הלבן, בהזמנת אובמה.
כזכור, סשנס הודיע אתמול כי הוא ישעה את עצמו מעיסוק בחקירת הקשרים בין רוסיה למקורבי טראמפ, זאת לאחר שנחשף כי הוא נפגש עם קיסליאק במהלך מערכת הבחירות, ואף הסתיר זאת מפני הקונגרס במהלך שימוע שנערך בעת מינויו לתפקיד. טראמפ אחרי הודעתו של סשנס כי "הוא אדם הגון, הוא לא אמר שום דבר רע. הוא יכול היה להצהיר תגובה יותר מדויקת אבל ברור שזה לא היה מכוון. הדמוקרטים עושים לו ציד מכשפות". 
בנוסף לסשנס, גם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, מייקל פלין נאלץ להתפטר מתפקידו מסיבות דומות, לאחר שנחשף כי קיים שיחת טלפון עם קיסליאק בזמן שהיה חלק מצוות המעבר של ממשל טראמפ, ושיקר לסגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בנושא.
 
בהמשך היום טראמפ פתח חזית גם מול ארנולד שוורצנגר, שלדבריו "לא עוזב את 'המתמחה' מרצונו, אלא פוטר בגלל הרייטינג הגרוע שלו, לא בגללי. סיום עצוב לתכנית מדהימה". מושל קליפורניה לשעבר תקף בחזרה וענה לנשיא בטוויטר: "אתה צריך לשכור כותב בדיחות חדש וגם אדם שיבדוק את העובדות שלך".