ברחבי צרפת מתחיל היום (ראשון) "שבוע האפרטהייד הישראלי", ביוזמת ארגונים פרו־פלסטיניים. ההפקה הזאת, שהחלה כבר לפני כמה שנים, מעוררת בקרב ישראלים ויהודים באירופה בכלל ובצרפת בפרט חששות כבדים מתקריות על רקע אנטי־ישראלי ואנטישמי. שגרירת ישראל בצרפת עליזה בן נון דרשה מראשי תשע ערים מרכזיות שבתחומן מתכוננים להיערך האירועים - לבטל אותם.



מארגני "שבוע האפרטהייד" רוצים להעניק לו השנה ממדים גדולים מהרגיל ולציין בדרך זו גם "100 שנות קולוניזציה ו־100 שנות התנגדות עממית למען הצדק", לשון המודעות שפרסמו. הכוונה היא ל־100 שנה להצהרת בלפור. השנה אין בכוונתם להסתפק בכנסים, דיונים, מופעים, הקרנות או תערוכות, אלא לערוך גם פעולות ראווה של BDS - ארגון החרם נגד ישראל – שפעילותו אסורה על פי החוק הצרפתי.



לדברי המארגנים, פעילותם אושרה בתשע ערים מרכזיות בצרפת - פריז, ליון, מארסיי, ראן, טולוז, מונפלייה, גרנובל, ליל וסנט אטיין. בפנייתה לראשי תשע הערים הללו, הזהירה השגרירה בן נון מה"חומרה והסכנה שמייצגים השנה אירועים אלה והפעילות שצפויה להתנהל לצדם". לפי מכתבה, "ארגון BDS מגלה את פרצופו האמיתי האנטישמי, האנטי־ציוני והאנטי־ישראלי, כשהוא מציג את ישראל כ'מושבה' ושולל את הלגיטימציה שלה שהוכרה לפני מאה 100 לא רק על ידי ממשלת בריטניה אלא גם על ידי ממשלת צרפת".



האיום ב"התנגדות עממית" שמאויר בפוסטרים - בשעה שמצב החירום בגלל פיגועי הטרור עדיין בתוקפו בצרפת - מגביר את הסיכון להפרות סדר, סבורה שגרירת ישראל. "לאור זאת נראה חיוני לבטל את האירועים המיועדים לשבוע הקרוב, המהווים הסתה לשנאה ולאלימות כלפי ישראל והקהילה היהודית".



בן נון הוסיפה תקווה כי ראשי הערים הללו ינקטו את האמצעים הנדרשים, בלשונה, כדי למנוע את "שבוע האפרטהייד". בעבר הפכו הפגנות ואירועים אנטי־ישראליים למהומות אנטישמיות שכללו גם ניסיונות תקיפה של בתי כנסת בפריז.