בית הקברות היהודי וושינגטון הושחת הלילה (ראשון) בברוקלין, כך לפי כלי תקשורת שונים בארצות הברית. לפי הפרסומים, משטרת ניו יורק החלה לחקור את הפרטים ובודקת אפשרות כי מדובר בפשע שנאה על רקע אנטישמי. לפי דובר המשטרה, מספר מצבות חוללו בבית העלמין והן נמצאו מנופצות. בתמונות שרצות ברשתות החברתיות ניתן לראות כמה קברים שבורים.



חבר בית הנבחרים של ניו יורק דב הייקינד, שהינו יהודי אורתודוקסי, צייץ ברשת הטוויטר כי יגיע בעצמו למקום על מנת לראות את שאירע.




זהו בית העלמין היהודי הרביעי שחולל בארצות הברית בתוך שבועיים. לפני שבוע בדיוק התרחש אירוע דומה בבית הקברות היהודי הר הכרמל שבפילדלפיה, כשעשרות מצבות בו אותרו כשהן מנותצות או עקורות ממקומן. 



תושב המקום אהרון מלין, שגילה את הנזק הרב שנעשה בבית העלמין כאשר הגיע לבקר את קבר אביו, סיפר כי "זה שובר את הלב שדבר כזה יקרה". מלין הוסיף: "אני מקווה שמדובר במעשה של נערים שיכורים, אבל כמות המצבות שנפגעו גורמות לי להאמין שמדובר באירוע אנטישמי". גם אז המשטרה המקומית פתחה בחקירת האירוע. 



הליגה נגד השמצה: עלייה באנטישמיות מאז בחירת טראמפ


בעקבות מקרה דומה שהתרחש שבוע קודם לכן במיזורי, התייחסו בליגה נגד השמצה לאירועים אנטישמיים נוספים שאירעו ברחבי המדינה. "העלייה באירועים כאלה מאז היבחרו של הנשיא החדש דונלד טראמפ היא מדאיגה וחריגה במיוחד", אמרו בארגון. "ללא קשר למספר הסופי של האירועים האנטישמיים, אנחנו רואים עלייה ברורה בדיווחים על אירועים כאלה, מה שגורם לכך שלוקח לנו יותר זמן לחקור כל מקרה", הוסיף אורן סגל, ראש מרכז המחקר על קיצוניות בארגון, שציין כי "היו אירועים גם לפני הבחירות, אבל מאז אנחנו ראינו זינוק בתופעה, לא ראינו דבר כזה מעולם".

מאז תחילת ינואר חלה עלייה באירועי הוונדליזם בבית קברות בעיר, ונרשמו למעלה מ-1200 שיחות איומים למרכזים יהודיים קהילתיים ברחבי ארצות הברית. רק בסוף השבוע נעצר חשוד בביצוע חלק מהשיחות, שטען בחקירה כי עשה זאת כפעולת נקמה בבת זוגו לשעבר.