ראש ה-FBI ג'יימס קומי פנה הלילה (שני) למשרד המשפטים בבקשה שיתנערו מטענותיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על כך שקודמו בתפקיד, ברק אובמה, צותת לטלפונים שלו. על פי הדיווח בניו יורק טיימס, הוא טען כי הטענות של טראמפ שקריות וכי יש להבהיר את הנושא. דוברים מטעם הבולשת ומשרד המשפטים האמריקאי סירבו להגיב לדיווח.



כזכור, אמש הבית הלבן העביר בקשה רשמית לקונגרס להורות על חקירה האם ממשל אובמה הורה על האזנות. בפנייה הרשמית נטען כי ישנה אפשרות שממשל אובמה ביצע שימוש לרעה ב'זכות למידע' במהלך הקמפיין לנשיאות וכחלק מהחקירה הנעשית לגבי בחינת המעורבות הרוסית בבחירות.



הבקשה מגיעה יום לאחר סדרת הציוצים הדרמטית של הנשיא טראמפ בה האשים את הנשיא הקודם ברק אובמה בביצוע האזנות סתר. עם זאת, טראמפ לא סיפק ראיות או הוכחות להאשמות הכבדות. לפי הציוצים של טראמפ, הבית הלבן בראשות אובמה הורה לבצע האזנה לטלפונים במגדל טראמפ בניו יורק, אשר במהלך הקמפיין מגדלי טראמפ היו המשרדים הראשיים של מטה הנשיא. הוא הגדיר את הטענה כחקירה בסגנון ווטרגייט. 



סדרת הציוצים התחילה בכך שטראמפ טען כי הוא "בדיוק גילה שאובמה אישר לצותת לטלפונים שלי רגע לפני הניצחון, אבל הוא לא מצא כלום, זה מקארתיזם". את הציוצים פרסם טראמפ בתגובה לחשדות על קשרים אסורים בין מטה טראמפ בבחירות לגורמים בממשל רוסיה.