צבא ארצות הברית צפוי לשגר כ-500 חיילי מארינס לעיר א-רקה שבצפון סוריה, כחלק מהלחימה בארגון המדינה האסלאמית, דאעש. על פי הדיווחים, נושא שליחת פלוגת החיילים לסוריה צפויה לעלות לדיון, לאחר שהגנרל האחראי על הכוחות האמריקאים במזרח התיכון יעיד היום (חמישי) בפני הקונגרס על התקדמות המלחמה בדאעש. בשיחה עם כתבים בסוף החודש שעבר, הוא רומז כי הצבא זקוק לחיילים נוספים בסוריה, ולציוד ארטילרי נוסף.



פלוגת חיל הנחתים צפויה להצטרף לכ-300 לוחמים מהיחידות המיוחדות של צבא ארצות הברית הנמצאים במקום. בנוסף, הם מתכננים לשלוח מאות חיילים לכווית, כחלק מההכנות ללחימה באזור. מוקדם יותר היום פורסם כי 14 אזרחים, בהם שישה ילדים, נהרגו בהפצצה ליד ליד אה-ראקה, כך טען ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם. לדבריהם, התקיפה בוצעה על ידי כוחות הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב.



בשבוע שעבר הפנטגון הודיע כי הוא הגיש לבית הלבן תוכנית מקיפה למלחמה בדאעש מתוך מטרה להכריעו. כמו כן, שר ההגנה האמריקאי, הגנרל בדימוס ג'יימס מאטיס תדרך את ראשי המחלקות במועצה לביטחון הלאומי בפרטי התוכנית. דובר הפנטגון, קפטן ג'ף דייוויס אמר לעיתונאים, כי התוכנית שהוגשה לבית הלבן היא רחבה שמטרתה להביס את דאעש לא רק בחזיתות סוריה ועיראק אלא ברחבי העולם.