נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קורא לראש הממשלה, בנימין נתניהו להתמקד בהווה ובסדר העולמי החדש, זאת לאחר שנתניהו דן באיראן והשווה את אותה לימיה העתיקים של פרס, כך דווח היום (חמישי) ב"דיילי סטאר". על פי הדיווח את הדברים אמר פוטין בפגישה שקיים היום (חמישי) עם נתניהו במוסקבה.



בפגישתו עם פוטין אמר נתניהו שפרס ביצעה ניסיון להרוס את העם היהודי אשר לא הצליח לפני 2500 שנים. "היום יש ניסיון של היורשים הפרסיים, איראן, להרוס את המדינה של היהודים", אמר נתניהו שהוסיף כי "זה ניכר באופן ברור ממבט בטילים הבליסטיים שלהם". פוטין השיב לנתניהו כי האירועים בהם דן התרחשו לפני 2,500 שנים וכי "אנחנו חיים עכשיו בעולם אחר, בוא נדבר על עכשיו".



הפגישה בין שני המנהיגים התרחשה בצל הדיווחים וההכחשות על כך שרוסיה נתנה אור ירוק לישראל לתקוף בסוריה. השניים, אשר מחזיקים במערכת יחסים טובה לאורך השנים, דנו במעורבות הרוסית בסוריה, וכן בהתפתחויות במזרח התיכון.



ולדימיר פוטין ובנימין נתניהו. צילום: שגרירות ישראל במוסקבה
ולדימיר פוטין ובנימין נתניהו. צילום: שגרירות ישראל במוסקבה



"אין התנגדות להסדרה בסוריה"



"הבהרתי שבישראל אין התנגדות שתהיה הסדרה בסוריה אבל אנחנו מתנגדים בתקיפות שבהסכם כזה איראן וגרורותיה יישארו עם נוכחות צבאית ברוסיה. אני חושב שהדברים הללו הובהרו בצורה הברורה ביותר, מהניסיון שלי עם הנשיא פוטין. זה חשוב לא רק למניעת אי הבנות וזה בא לידי ביטוי בשטח בסופו של דבר", אמר נתניהו.



ראש הממשלה הוסיף כי שוחח עם פוטין על הנעדרים בעזה. "העלתי את נושא אורון שאול והדר גולדין". בנוגע ליו"ר הרשות הפלסטינית אמר נתניהו: "כרגע אבו מאזן מנסה לפעול נגדנו בבית הדין הבינלאומי ואנחנו רוצים לראות שינוי בנושא הזה".