״שיחה ידידותית וחשובה״, כך כינו מקורות בבית הלבן את השיחה בין הנשיא דונלד טראמפ לבין יו״ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. המקורות מסרו לעיתון הפלסטיני ״אל-קודס״, כי הנשיא טראמפ ״התרשם מאוד לטובה״. מקור פלסטיני מסר, כי השיחה הזאת ״הבטיחה את הלגיטמיות של ההנהגה הפלסטינית בראשות הנשיא מחמוד עבאס, וכי הפלסטינים לא צריכים מתווכים כדי להגיע לבית הלבן״. עוד הוסיפו, כי ביום שלישי הקרוב תבקר משלחת אמריקאית כדי לבחון את העמדות, ולהכין את הביקור של אבו מאזן לוושינגטון.



מקורות מקורבים ליו״ר הרשות הדגישו, כי השיחה הסודית הסתיימה באנחת רווחה מצד אבו מאזן. זאת, בנוכחות מזכ״ל הנשיאות, א-טאיב עבד א-רחים, ודוברו של היו״ר נביל אבו רודיינה, מזכ״ל פת״ח סאיב עריקאת, ראש מנגנוני המודיעין מאג׳ד פראג׳, היועץ הדיפלומטי מג׳די חאלדי, סגן ראש הממשלה סיאד אבו עמרו וכן חבר אשף אחמד מג׳דלאני- שעל פי מקורות פלסטינים הוא שתיאם את השיחה בין אבו מאזן וטראמפ. בצד האמריקאי, נכחו גם ג'ארד קושנר, חתנו של טראמפ, ויו"ר המועצה לביטחון לאומי.



מקורות אמריקאים מסרו, כי טראמפ הדגיש בשיחה שהוא מעוניין בשלום אמיתי ״שיביא לסיום הסבל הפלסטיני והישראלי״. הוא ציין כי הוא רואה באבו מאזן שותף רציני, ואת מחוייבותו לתהליך השלום לסיום הקונפליקט. ״שמעתי רבות על המחוייבות שלך לשלום באזור, ולכן אני מכבד אותך ואת התפקיד שלך״, אמר טראמפ לאבו מאזן.



אבו מאזן הדגיש בשיחה את ״מחויבותו לשלום כאופציה אסטרטגית להקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל״. על פי עריקאת, שהגדיר את השיחה ״חשובה מאוד״, אבו מאזן הדגיש באוזני נשיא ארה״ב כי ״הקמת מדינה פלסטינית עצמאית היא ערבות לביטחון ויציבות, ומשרתת את האינטרסים של הפלסטינים, ארצות הברית וישראל, ואת הקהילה הבינלאומית כולה״. יש לציין, כי קדם לשיחה שיחת תיאום עמדות בין אבו מאזן למלך ירדן עבדאללה.