קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, תיפגש ביום שלישי עם דונלד טראמפ בבית הלבן בפגישה שמוגדרת כגורלית לעתיד היחסים בין השוק האירופי וגרמניה לארה"ב. על הפרק בפגישה יהיה נושא החלטת הנשיא למנוע כניסה של מוסלמים ממדינות שונות ויחסי הכלכלה. המגזין "דר שפיגל" טען שמרקל תבהיר לטראמפ שאם יטיל מסים על מוצרים מתוצרת גרמניה היא תשקול הטלת מכסים על סחורות מארה"ב. הקנצלרית גם לא אוהבת את התמיכה שמעניק טראמפ להחלטת בריטניה להיפרד מהאיחוד האירופי.

ברק אובמה הגדיר את מרקל כשותפה העיקרית שלו בעולם למדיניות החוץ שלו. מאז שטראמפ נכנס לתפקידו כנשיא ארה"ב היה קשר מועט מאוד בין מרקל לנשיא. מרקל טענה שהיא מגיעה לבית הלבן לא רק כמייצגת את גרמניה אלא כשליחה של האיחוד האירופי. "אדגיש בפני טראמפ שאנחנו והאיחוד האירופי הם שני הצדדים של אותה מטבע", אמרה. 
סוגיית הסחר נמצאת בראש האג'נדה של מרקל. הקנצלרית מסרה ביום חמישי שתילחם כדי לשמר את הסחר החופשי ואת אירופה החזקה, וקראה לאיחוד האירופי לחתור לחתימה על הסכמי סחר עם מדינות אחרות בתגובה למדיניות טראמפ.

מרקל תלווה בקבוצה של אנשי עסקים בכירים, אבל מודעת למדיניותו האומרת "ארה"ב קודם". בין השאר יהיו במשלחת הבוס של חברת "סימנס", הבוס של BMW והם מחזיקים באלפי משרות של עובדים בהשקעות שלהם בארה"ב. איש BMW, הארלד קרוגר, ינסה לשכנע את טראמפ להסכים להקמת מפעל של BMW במכסיקו אחרי שטראמפ טען שהקמת מפעל כזה הוא איום על ארה"ב.