הבית הלבן נסוג מהטענה של הנשיא דונלד טראמפ לפיה קודמו בתפקיד ברק אובמה צותת לטלפונים שלו במגדל טראמפ במהלך בחירות 2016. דובר הבית הלבן, שון ספייסר, אמר כי טראמפ לא התכוון להאזנות סתר כשצייץ מפורשות על האזנות סתר. "אני חושב שאין שאלה שממשל אובמה ביצע פעולות כאלה ואחרות שקשורות למעקב במהלך הבחירות. טראמפ השתמש במילה ציתות במרכאות כדי להתייחס באופן רחב לפעולות מעקב".



ספייסר ציין בנוסף כי טראמפ התכוון לממשל אובמה באופן כללי וכי לא האשים את הנשיא לשעבר במעורבות אישית - כל זאת בעת שהציוץ המקורי אמר את הדברים הבאים: "אובמה הציב לי מכשירי האזנה במגדל טראמפ", וטען שהוא "רע וחולני".



עד כה הבית הלבן סירב לספק הוכחות לטענת טראמפ ומספר בכירים הכחישו את קיומו של צו חיפוש למגדל טראמפ. לפני שבוע טען אותו ספייסר כי הציוץ "מדבר בעד עצמו" וסירב לספק הסברים נוספים. לעומת זאת היום סיפר כי הנשיא אמר לו שהוא מתכוון לאמצעי מעקב ולא למכשירי האזנה באופן ספציפי, זאת בניגוד לנאמר בציוצים שלו.



בסדרת הציוצים שפירסם טראמפ נכתב כך: "נורא! בדיוק גיליתי שאובמה צותת לטלפונים במגדלי טראמפ ממש לפני הניצחון. חוקי שנשיא מכהן יצותת למתמודד לנשיאות?" ובהמשך טען כי "אובמה צותת לי בטלפון במהלך תהליך הבחירות המקודש".