קרוב לחודשיים אחרי שנכנס לבית הלבן חזרה פרשת החזרי המס הנעלמים לרדוף את דונלד טראמפ: הבית הלבן אישר כי הנשיא שילם מסים בשווי של כ־38 מיליון דולר ב־2005, אחרי שחדשות MSNBC ואתר חדשות בוושינגטון השיגו גישה לדוח החזרי המס של טראמפ מאותה שנה. "טראמפ היה אחד מאנשי העסקים המצליחים בעולם, והוא לא שילם פחות מסים מהנדרש בחוק", הבהירו דובריו של הנשיא.



לכל אורך קמפיין הבחירות סירב טראמפ לחשוף את החזרי המס שלו – נוהל מקובל בקרב מועמדים לנשיאות – בטענה שהם נמצאים בבדיקה של רשויות המס, וכתוצאה מכך הוא ניצב מול ביקורת נוקבת מצד יריביו הדמוקרטים וגם בתוך מפלגתו וטענות כי הוא מנסה להסתיר פרטים על מצבו הפיננסי האמיתי.


ביום שלישי בלילה חשפה כתבת MSNBC רייצ'ל מדו את דוח החזרי המס של טראמפ משנת 2005, אחרי שהם הגיעו ממקור אנונימי לידי העיתונאי זוכה הפרסים דיוויד קיי ג'ונסון מאתר החדשות די.סי ריפורט. לפי הדוח, ההכנסות של טראמפ ורעייתו מלניה עמדו על כ־150 מיליון דולר, והם שילמו 5.3 מיליון דולר במס הכנסה פדרלי רגיל ועוד 31 מיליון דולר במס מינימום חלופי, סעיף שנועד למנוע העלמות מס מצד אנשים עשירים ואשר טראמפ מבקש כעת לבטל אותו.



כמו כן, שילם טראמפ כשני מיליון דולר במסים של העסקה עצמית וקיבל "תספורת" של 103 מיליון דולר, ככל הנראה בשל הפסד של כמיליארד דולר שעליו דיווח עשר שנים קודם לכן. המסמכים שפורסמו לא כללו פרטים על מקורות המימון של טראמפ או על כספים שהועברו לצדקה.




הבית הלבן אישר, טראמפ: "פייק ניוז"



בבית הלבן אישרו כי המספרים נכונים והגנו על התנהלותו של הנשיא. "לפני שנבחר לנשיא, טראמפ היה אחד מאנשי העסקים המצליחים ביותר בעולם עם אחריות לחברה שלו, למשפחה שלו ולעובדים שלו לשלם מסים, לא יותר מהנדרש בחוק", נאמר בהודעה. "לאור זאת, טראמפ שילם 38 מיליון דולר אחרי שהתחשב בקיזוז נרחב בשל בנייה, על הכנסה של יותר מ־150 מיליון דולר, וגם שילם עשרות מיליוני דולרים במסים אחרים כמו מסי מכירה, מסים עקיפים ומסי העסקה. ההחזר הזה, שפורסם באופן בלתי חוקי, מוכיח את זה".



עוד לפני הפרסום המלא מיהר טראמפ לספק תגובה נזעמת בטוויטר נגד ג'ונסון. "האם מישהו באמת מאמין שכתב, שאף אחד לא שמע עליו, 'הלך לתיבת הדואר' ומצא את החזרי המס שלי? חדשות NBC חדשות מזויפות!", צייץ הנשיא. אולם אחרי שפורסמה תגובת הבית הלבן עקץ אותו ג'ונסון וצייץ: "וואו, דונלד, הבית הלבן שלך אישר את הסיפור שלי. הציוץ המזויף של הנשיא. עצוב!".



גם בנו של הנשיא, דונלד טראמפ ג'וניור, יצא נגד העיתונאים שחשפו את ההחזרים. "לפני 12 שנה טראמפ עשה הרבה כסף ושילם הרבה מסים", צייץ בטוויטר. "לראות את התקשורת, שמוכרת בתור חדשות מזויפות, רועשת בטלוויזיה כעת כי היא השיגה מה שרצתה זה פשוט מדהים. לכן אחרי חודשים שאמרו שדונלד טראמפ לא משלם מסים והיה איש עסקים גרוע וכו' וכו'".



מלחמת טוויטר נוספת פרצה בין הנשיא לבין סנופ דוג. בקליפ "לוונדר" שפרסם הראפר הוא נראה יורה ברובה צעצוע לעבר ליצן שלבוש כמו טראמפ, ואתמול בבוקר הגיב הנשיא בכעס. "האם אתם יכולים לדמיין מה היה קורה אילו סנופ דוג, עם קריירה כושלת וכל זה, היה מכוון ויורה ברובה לעבר הנשיא אובמה?", כתב. "לכלא!".