סוכנות החלל הרוסית רוסקוסמוס החלה לחפש אחרי מועמדים שיהיו הקוסמונאוטים הראשונים על הירח, במסגרת המשימה ההיסטורית שאמורה להתבצע בעוד כ־14 שנה. לפי הדרישות שפרסמה הסוכנות, המעוניינים אמורים להיות אזרחים רוסים עד גיל 35, בגובה של 1.50 מ' עד 1.90 מ' ובמשקל של עד 90 ק"ג. בנוסף, ציינו בסוכנות כי על המועמדים להיות בעלי רקע אקדמי במדע, הנדסה או טיסה, עם ידע במחשבים, נכונות ללמוד על טכנולוגיות מידע ושליטה באנגלית ובשפות זרות נוספות.



"אין אפליה על בסיס צבע עור או מגדר", הדגיש מנהל התוכניות המאוישות של הסוכנות סרגיי קריקליוב. "המטרה היא לבחור את המומחים הטובים ביותר שכבר יש להם ניסיון מסוים בתפעול של טכנולוגיות חלל או אוויר".




טיסת המבחן הראשונה - בשנת 2023



המעוניינים יוכלו לשלוח בקשות להצטרפות לסוכנות בארבעת החודשים הקרובים, ולאחר מכן יחל תהליך המיון, שאמור להימשך עד סוף השנה הנוכחית. בתקופה הזו יצטרכו המועמדים לעבור בחינות שיבדקו את הרקע החינוכי והמקצועי שלהם, בדיקות רפואיות ופסיכולוגיות, כולל בדיקות גינקולוגיות לנשים, ומבחנים פיזיים קשים, בהם גלישה על מסלול סקי לאורך חמישה ק"מ.



מנכ"ל רוסקוסמוס אלכסנדר איוונוב ציין כי בתום התהליך תבחר הסוכנות שישה עד שמונה קוסמונאוטים חדשים, שצפויים להיות הרוסים הראשונים שינחתו על הירח במשימה שמתוכננת להתבצע בשנת 2031. כיום מפתחת הסוכנות הרוסית את רכב החלל החדש פדרציה, שאמור לשאת ארבעה אנשי צוות לירח. טיסת המבחן הראשונה מתוכננת לשנת 2023.