צעד נוסף לקראת סיום מלחמת האזרחים בסוריה: בין 15-10 אלף מורדים, בני משפחותיהם ואזרחים נוספים החלו להתפנות היום (שבת) מהעיר חומס שבמרכז סוריה, וזאת לאחר שהגיעו להסכמה עם המשטר. הפינוי צפוי להמשך כחודש וחצי ואולי אף להתרחב לערים הסמוכות לחומס, אל רסטאן וטלביאש. הפינוי מתבצע תחת פיקוחם של הסהר האדום הסורי, כוחות צבא סוריה וכוחות רוסים, והמפונים אמורים לעבור למחוז אל-וואיר שנמצא בשליטת הכוחות המתנגדים למשטרו של אסד.



הפינוי בחומס הוא המשך להסכם דומה שמומש בתחילת השנה בעיר חלב, אשר גם בה התרחש מרד רחב היקף במשך שנים נגד משטרו של אסד, אך עם התגברות המעורבות הרוסית במלחמה, המורדים נאלצו להיכנע. נציגי השלטון הסורים בירך על ההסכם וקראו לו "מודל פועל" שמקרב את סיום העימות המדמם שנמשך כבר שש שנים, אך באופוזיציה הגדירו את המצב כגירוש שנכפה על האוכלוסיה בעזרת מדיניות של הפצצות והרעבה.






מושל חומס, טלאל בראזני, אמר כי "ההכנות לפינוי וההתנהלות על הקרקע מצביעות שהפינוי יתנהל כשורה, והוסיף כי משטר אסד אופטימי כי עזיבת החמושים את העיר תסלול את הדרך להשלמה והתיישבות מחדש". ארגון זכויות האדם הסורי "המרכז הסורי לזכויות אדם" טען כי הוא מעריך שבסיום הפינוי כ-40 אלף אזרחים סורים ייתפנו מחומס וסביבתה.



ראש מרכז התקשורת של חומס, הנשלט על ידי המורדים טען כי מספר העוזבים הגבוה נובע מכך שלאזרחים "אין אמון במשטרו של אסד, במשך שנים הוא צר עלינו והפציץ את בתינו, אנשים מעדיפים לגור באוהלים, במחנות פליטים, לעזוב את אדמתם ואת בתיהם מפחד שייעצרו".