כתבה נוקבת של ארנסט המינגוויי על הקורבנות שהותירה סופת הוריקן בפלורידה ב־1935 גרמה לסוכנות הביון הסובייטית לגייס את הסופר הנערץ כנכס מודיעיני תחת שם הקוד "ארגו" – כך חושף ספר חדש על אחד הכותבים הגדולים של המאה ה־20. במשך שנים היו השערות שהמינגוויי שימש סוכן של ברית המועצות, וכעת מספק הספר החדש "סופר, חייל, מלח, מרגל: הרפתקאותיו הסודיות של ארנסט המינגוויי 1935־1961", של ההיסטוריון ניקולס ריינולדס, פרטים בלתי מוכרים על שיתוף הפעולה בין הסופר האמריקאי ל־NKVD, קודמו של הקג"ב.



ב־2 בספטמבר 1935 פגעה סופת הוריקן עזה בפלורידה וגרמה למותם של יותר מ־400 בני אדם. המינגוויי הצטרף למאמצי החילוץ, ונדהם לראות את גופותיהם של ותיקי מלחמת העולם הראשונה שנהרגו כשעסקו בבניית גשר במסגרת ה"ניו דיל" של ממשל רוזוולט.



בעקבות זאת פרסם המינגוויי מאמר נוקב תחת הכותרת "מי רצח את יוצאי הצבא?", שהתפרסם בכתב עת מרקסיסטי. "המינגוויי לא ראה כל כך הרבה גברים מתים במקום אחד מאז 1918", אמר ריינולדס. "המינגוויי היה תמיד בצד של האנדרדוג. הוא האמין שאי אפשר לבטוח בממשלה גדולה. זה אירוני שהאינסטינקט הזה הוביל אותו לידי הממשלה הרודנית ביותר של המאה ה־20".



לפי הספר, בביון הסובייטי התלהבו מהמאמר והחליטו לגייס אותו לשורותיהם. הקשרים הראשונים נוצרו ב־1937, כשהמינגוויי יצא לספרד לסקר את מלחמת האזרחים ופגש את קצין הביון הרוסי אלכסנדר אורלוב.



לקראת סוף 1940 הסכים המינגוויי לעבוד עם הסובייטים והופעל על ידי ג'ייקוב גולוס, ראש ה־NKVD בניו יורק, תחת שם הקוד "ארגו". לפי הספר לא עמד בציפיות מפעיליו. באחד המסמכים בתיקו נכתב: "ארגו לא נתן לנו מידע פוליטי כלשהו, אם כי הביע שוב ושוב את רצונו לסייע". כניסת ארה"ב למלחמת העולם השנייה בסוף 1941 הביאה להפסקת הקשר בין המינגוויי לסובייטים, והסופר החל לסייע לביון האמריקאי. אולם לטענת ריינולדס, שיתוף הפעולה של המינגוויי עם מוסקבה כנראה תרם לפרנויה ולדיכאון שלו, שהביאו להתאבדותו ב־1961.