הדעה הרווחת בארץ היא שלגור כאן זה לא הדבר הכי מדהים בעולם, בלשון המעטה. אך ברחבי העולם דווקא מאוד מתלהבים מאיתנו, ולאחרונה אף זכו ערים ישראליות בתחרות נחשקת למדי. אתר התיירות tripadvisor, הוציא את דירוג הערים הטובות בעולם השנתי שלו, והכניס פנימה שלוש ערים ישראליות.
וזו לא ההפתעה היחידה. במקום הראשון בתחרות לא תמצאו את פריז, לונדון או רומא, אלא את האי הטרופי באלי, אינדונזיה, ששם את כל השאר בכיס הקטן. אחריה במקום השני בלבד נמצאת לונדון, שאמנם לא זכתה בתחרות העולמית אך הוגדרה במקום הראשון כעיר האירופאית הטובה ביותר.  הדירוג הזה עולה מן התחרות השנתית של אתר התיירות TripAdvisor, ובוסס על בחירותיהם של מיליוני גולשים בעולם. 
 
דירוג הערים נעשה על ידי שימוש באלגוריתם אשר שכלל את כמות ואיכות הביקורות של כל יעד, הדירוגים של כל יעד בתחומים בתי מלון, מסעדות ואטרקציות, על פני 12 חודשים. דירוג הערים נעשה על ידי  אלגוריתם ששקלל את הציונים, וכן מספר ההזמנות שבוצעו באתר ליעדים.


Ingimage .תל אביב
Ingimage .תל אביב

 
הדירוג התבצע במספר קטגוריות: הערים הטובות בעולם, הערים הטובות בארה"ב והערים הטובות לפי אזור, ביניהם הערים הטובות במזרח התיכון. בקטגוריה זו זכתה במקום הראשון דובאי, איחוד האמירויות הערביות, אחריה במקום השני ע'רדקה במצרים, ובמקום השלישי ממוקמת העיר תל אביב, אשר מתוארת על ידי tripadvisor כ"עיר צעירה, מודרנית, עם אוכלוסיה מגוונת", תוך הדגשתה כיעד אידיאלי למי שמחפש ברים, אומנות וחופים  מרהיבים. 

מיד אחריה במקום הרביעי נמצאת ירושלים,אשר מתוארת, מעבר להווי הדתי המגוון שלה, כעיר עם עושר תרבותי והיסטורי. העיר הישראלית השלישית שזכתה להיכנס לרשימה היא אילת, במקום התשיעי, בין מארסה אלם לבין פטרה בירדן. כבוד!

רשימת הערים הטובות בעולם



1 . באלי, אינדונזיה


2. לונדון, אנגליה


3. פריז, צרפת


4. רומא, איטליה


5. ניו יורק, ארה"ב


6. כרתים, יוון


7. ברצלונה, ספרד


8. סיאם ריפ, קמבודיה


9. פראג, צ'כיה


10. פוקט, תאילנד


11. איסטנבול, טורקיה


12. ג'מייקה


13. הוי אן (Hoi An), וייטנאם


14. סנט פטרבורג, רוסיה


15. האי רואטן (Ruatan), הונדורס


16. מרקש, מרוקו


17. האי אמברגריס קיי, בליז


18. ריוּ דה ז'נרוּ' ברזיל


19. סנט מארטן, באי סן מרטן (הקריביים)


20. עיר החוף פלאיה דל כרמן, מקסיקו