מנהל קמפיין הבחירות של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חתם על חוזה בשווי של עשרה מיליון דולר ובו התחייב לקדם את עסקיו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. על פי דיווח שפורסם היום (רביעי) בסוכנות הידיעות AP, פול מנפורט עבד בעבר עם נשיא רוסיה ועם איש העסקים אולג דריפסקה. הדיווח הזה מגיע למרות הכחשות רבות מצד הבית הלבן בנושא קיום קשרים כלשהם עם הממשל הרוסי.



מתזכיר שפורסם בשנת 2005 עולה כי מנפורט סייע לעסקים של פוטין ושל דריפסקה. "אנחנו מאמינים כי המודל העסקי הזה יכול להועיל מאוד לממשל פוטין, אם מטפלים בזה בצורה הנכונה", כתב מנהל הקמפיין לשעבר. הוא הציג את עבודתו כ"שירות שיכול למתג מחדש את ההתנהלות של ממשל פוטין". בנוסף, הוא התכוון לפתוח משרד במוסקבה. ככל הנראה, העבודה התבצעה בין השנים 2009-2006.



מנפורט הודה כי עבד עם המיליארדר רוסי, אך הכחיש סיוע לפוטין. "עבדתי עם אולג דריפסקה לפני כמעט עשור", אמר לסוכנות הידיעות AP, "ייצגתי אותו במספר עניינים עסקיים בארצות שבהן השקיע". הוא טען: "נפלתי קורבן למסע השמצות". מנהל הקמפיין לשעבר טען כי עבודתו עם איש העסקים "לא היתה כרוכה בייצוג אינטרסים פוליטיים של רוסיה". 



טראמפ בנאומו בקונגרס. צילום: רויטרס



הפרסום מגיע יומיים לאחר הצהרתו של ראש ה-FBI ג'יימס קומי, במהלך שימוע בקונגרס, כי נפתחה חקירה בנושא מעורבות רוסיה בבחירות בארצות הברית. "החקירה תתמקד בקשרים שניהלו לכאורה גורמים בקמפיין טראמפ עם גורמים בממשל הרוסי ובהשפעות שלהם על הקמפיין".



במהלך השימוע, שכלל גם עדות של ראש ה-NSA מייק רוג'רס, נשפך אור על החקירות שמנהל ה-FBI על מעורבות רוסיה בבחירות. ראש ה-NSA רוג'רס אמר כי האקרים גנבו מידע ממחשבי המפלגה הדמורקטית במהלך מערכת הבחירות האחרונה. הוא הוסיף כי אין אינדיקציה לכך שמידע נגנב מהרפובליקנים.