ראש ועדת המודיעין של הקונגרס דווין נונס אמר הערב (רביעי) כי ייתכן שאכן היתה האזנה לטלפונים של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כחלק מ"איסוף מידע מקרי". הוא אמר במסיבת עיתונאים שגילה את המעקב אשר ככל הנראה בוצע כלפי טראמפ בעת שעבר על דוחות מודיעין. הוא ציין "הציתותים לא קשורים בצורה כזו או אחרת לרוסיה". לדבריו, מדובר במידע שנאסף באופן חוקי. נונס אמר כי הוא עדכן את יושב ראש בית הנבחרים הסנטור פול ראיין בעניין, וכי הוא עצמו יגיע לבית הלבן אחרי הצהריים".



נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר במסיבת עיתונאים כי הוא חש שהגילויים החדשים של נונס מוכיחים, לפחות חלקית, שהוא צדק בנוגע להאזנות של ממשל אובמה. על פי פי טענת ראש וועדת המודיעין, נמסרו לידיו חומרים המעידים על האזנות "מקריות" של מקורביו של טראמפ.



כזכור, בתחילת השבוע ראש ה-FBI ג'יימס קומי, במהלך שימוע בקונגרס, התייחס גם לטענות של טראמפ על כך שאובמה הורה לצותת לו בתקופה שקדמה לבחירות. "אין בידי מידע שיכול לתמוך בסדרת הציוצים הזו", אמר קומי, "נשיא ארצות הברית לא יכול לבקש הצבה של מכשירי ציתות והאזנה בבתים של אזרחים".



זו ההתייחסות הרשמית הראשונה של הארגון לטענות טראמפ. בשבוע שעבר בוועדת המודיעין בסנאט האמריקאי אמרו כי הם לא רואים שום ראיה המצדיקה את טענת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי ממשל אובמה צותת לו במהלך מסע הבחירות. "בהתבסס על המידע העומד לרשותנו, אנו לא רואים שום סימן לכך שמגדל טראמפ היה יעד מעקב על ידי ממשלת ארצות הברית, לפני או אחרי יום הבחירות", אמרו בהצהרה היו"ר הרפובליקני וסגן היו"ר הדמוקרטי.



שישה שבועות לאחר שנכנס לתפקידו, טען טראמפ כי אובמה ציתת לו במהלך מסע הבחירות וזאת על רקע הביקורת שעלתה על הקשרים של אנשי הקמפיין שלו לרוסיה. בשום שלב הוא לא סיפק ראיות ואף הבית הלבן הוציא הודעה לפני כשבוע כי לא היו ציתותים. למרות זאת, המשיך אתמול טראמפ לטעון כי יציג הוכחות לכך, מה שגרם לועדת המודיעין בסנאט להתנער גם היום מדבריו. אחרי ההאשמות, אמר אובמה באמצעות דוברו כי זה "פשוט לא נכון". "כמה נמוך אובמה יכול לרדת שהוא מצותת לטלפונים שלי במהלך מסע הבחירות", כתב אז טראמפ.