הטרור הגיע ללב המתויר של לונדון: עלה לארבעה מניין ההרוגים בפיגוע הטרור המשולב שהתרחש אמש בגשר וסטמינסטר, שעליו מצטלמים מדי יום אלפי אנשים. מול הביג בן, מרחק נגיעה מגלגל המילניום (ה"לונדון איי"), אשר נעצר למשך מספר שעות בעקבות האירועים, ומבית הפרלמנט, שאליו גם ניסה המחבל לפרוץ מאוחר יותר. 



לפני שחוסל, הספיק המחבל לרצוח ארבעה בני אדם ולפצוע כ־40, כאשר חלקם נדרסו וחלקם נפגעו במהלך המנוסה מהמקום. המחבל חוסל על ידי כוחות היחידה המיוחדת למלחמה בטרור, לאחר שדקר למוות את השוטר קית' פלמר בן ה-48. על פי הדיווחים השונים, פלמר הסתובב ללא נשק, בדומה לשוטרים רבים באזור. הוא השוטר ששר החוץ הבריטי לענייני המזרח התיכון תועד כשהוא מבצע בו החייאה. עיישה פראדה היא השנייה שזוהתה מבין הנרצחים. מדובר במורה בת 43 שהייתה בדרכה לאסוף את ילדיה מבית הספר. 



פצוע שנפגע בפיגוע בלונדון. צילום: getty images



פצוע שנפגע בפיגוע בלונדון. צילום: getty images



משטרת בריטניה ביצעה מספר מעצרים בשישה מקומות בברמינגהאם, ועצרה שמונה אנשים, כחלק מחקירת הפיגוע הרצחני בלב לונדון אמש, כך דיווחה הבוקר רשת סקיי ניוז מקור אנונימי המעורה בפרטים. ברשת BBC דווח הלילה כי המפגע השכיר את הרכב שבאמצעותו הגיע לווסטמינסטר בברמינגהאם, אך הדיווח טרם אומת על ידי גורמי החקירה הרשמיים.



רמת הכוונות נותרה גם היום בממלכה ברמה הגבוהה ביותר. המשטרה הבריטית הודיעה כי זהותו של המחבל ידועה לה אך לא פורסמה, וכי הוא הושפע מהאידיאולוגיה של ארגון המדינה האסלאמית, דאעש. 



פצועים באירוע הטרור בלונדון. צילום: רויטרס



בין הפצועים באירוע היו גם מספר תיירים, בהם תלמידי בית ספר צרפתים בני 15-16, שהגיעו ללונדון במסגרת טיול בית ספר. שר החוץ הצרפתי צפוי להגיע במהלך היום לבקר אותם בבתי החולים. המועמדת לנשיאות צרפת, מרין לה פן, אמרה כי "המתקפה בלונדון מראה את החשיבות שיש בסגירת הגבולות בין המדינות וסגירת מסגדים".



בנוסף, ארבעה תלמידים מאוניברסיטת אדג' היל שבלנקשייר נפגעו באורח קל, ומספר תיירים רומנים ודרום קוריאניים נפגעו באירוע. ממשרד החוץ בסיאול נמסר כי חמשת התיירים הפצועים נפגעו במהלך המנוסה ההמונית מהמקום. שלוש נשים וגבר אחד בשנות ה-50 ו-60 לחייהם וסובלים משברים בגפיים. בנוסף, אישה כבת 60 נפגעה בראשה ונזקקה לניתוח. באירוע נפצעו שלושה שוטרים, אשר היו בדרכם חזרה מטקס שבו השתתפו, ועל פי הדיווחים שניים מהם נפגעו באורח אנוש. בנוסף, אישה חולצה במצב קשה מנהר התמזה לאחר שנפלה מהגשר כאשר הרכב של היורה פגע בה.



אנשים עומדים מחוץ לבית החולים בלונדון שאליו פונו הפצועים. צילום: getty images



לאחר האירוע, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי והביע את תנחומיו. מגדל אייפל בפריז הוחשך הלילה לאות הזדהות עם ההרוגים, ובניין עיריית תל אביב הואר אמש בצבעי דגל הממלכה. ראש ממשלת ניו זילנד ביל אנגלי גינה את האירוע ואמר כי האבטחה בבניין הפרלמנט האוסטרלי תוגברה בעקבות האירוע. 


 


כאשר התקבלו הדיווחים הראשוניים אודות האירוע, בניין הפרלמנט הוכנס לעוצר מיידי וראשת הממשלה הוברחה מהמקום לביתה ברחוב דאונינג 10. בין האנשים שהיו נעולים בבניין היה שגריר בריטניה בישראל דיוויד קורי. העוצר בוטל ובניין הפרלמנט פונה מיושביו, לאחר כארבע שעות.

תרזה מיי. צילום: getty images

 



"מיד הבנתי שזה פיגוע, זה החזיר אותי לפיגועים שהיו בירושלים"



מרים פרץ, ישראלית שנמצאת בבריטניה, סיפרה לגל"צ הבוקר: "אני נמצאת כאן בשליחות של הסוכנות היהודית. יום לפני הפיגוע הייתי בדיוק באזור והיו המוני אדם. אתמול, בדרכי לפגוש את שגריר ישראל בבריטניה מרק רגב, כמה מטרים מהמקום של הפיגוע, שמעתי סירנות, ראיתי המון אנשים רצים וישר זיהיתי, עם האינסטינקט הישראלי שלי שזה פיגוע. זה החזיר אותי לפיגועים בירושלים. תחנות רכבת נסגרו לחלוטין באזור".