נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתמודד כעת עם הכישלון הפוליטי הקשה ביותר שלו מאז כניסתו לתפקיד – לאחר שחוק הדגל שלו לביטול ה"אובמה-קר" והחלפתו לא הצליח להשיג רוב בקונגרס. הערב (שבת) הוא הגיב להפסד הפוליטי ואמר כי: "אחרי שהאובמה-קר יתפוצץ, כולנו נתאסף ביחד ונרכיב תכנית ביטוח בריאות למען העם. אל תדאגו". 
ההבטחה לבטל את חוק הבריאות של הנשיא הקודם ברק אובמה ולהחליפו ב"ביטוח בריאות טוב יותר" הייתה אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של טראמפ. בחודשים האחרונים הנשיא עבד עם הצמרת הרפובליקנית כדי לגבש את החוק החדש, אך החוק שהציג בסופו של דבר זכה להתנגדויות קשות מצד מחוקקים רפובליקנים. טראמפ הבטיח במהלך הבחירות כי לא יפגע בביטוח הבריאות הממשלתי של איש, אך התכנית שעלתה בסופו של דבר הייתה לדעת כל המומחים כזו שכן תקצץ דרמטית למיליונים את כיסוי הבריאות הממשלתי. 


 
מול ההתנגדויות מבית, טראמפ דרש דרש להעלות אתמול את ההצעה להצבעה, כאולטימטום - או שהרפובליקנים יתמכו בהצעה שהגיש כעת או שהוא ישאיר על כנו את ה"אובמה-קר", רפורמת הבריאות של הנשיא הקודם ברק אובמה, לה מתנגדים נחרצות במפלגה. האולטימטום לא השיג את האפקט הנדרש, והמפלגה הרפובליקנית לא הצליחה להשיג רוב תומכים, למרות הרוב הרפובליקני בקונגרס. לכן החליטו ראשי המפלגה לגנוז את ההצעה. מדובר היה בניסיון הראשון של טראמפ להעביר חקיקה משמעותית. האופוזיציה בארה"ב "חוגגת" על הכישלון - שמטיל צל על המיתוג של טראמפ כ"ווינר" וכמומחה לרקימת עסקאות ("דילים"). 

"למדנו הרבה על נאמנות, ולמדנו הרבה על תהליך ההצבעה. נעשה זאת בעתיד", אמר טראמפ לכתבים לאחר שבכירי המפלגה החליטו לגנוז את החוק. פול ראיין, יו"ר בית הנבחרים בקונגרס ומבכירי הפוליטיקאים הרפובליקניים, אמר כי "אנחנו הולכים להמשיך לחיות עם אובמה-קר לעתיד הנראה לעין. אני לא אשקר, זהו יום מאכזב בשבילנו. קשה לבצע דברים גדולים".