השדרנית הלבנונית נגד חיזבאללה, סיבוב נוסף: העיתונאית מריה מעלוף החליטה להגיש תביעה בבית משפט בביירות נגד מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה. לפי דיווחים בלבנון, מעלוף תובעת את נסראללה בגין רצח, פשעי מלחמה וגרימת מתיחות עדתית במדינות ערביות. כזכור, מעלוף קראה בעבר לצה"ל לחסל את נסראללה, ונתבעה בעצמה על ידי גורמים המקורבים לארגון בגין הסתה

עורכי הדין של מעלוף שהגישו בשמה את התביעה טענו: "מדובר בפושע שאחראי לרצח, הסתה, חטיפות, עינויים, מעשה אונס ועקירות של תושבים ממקומם". עוד טענו כי מדובר באיש שאחראי למתיחות עדתית אלימה בלבנון, סוריה, תימן, בחריין ועיראק. עוד נאמר בתביעה כי נסראללה הודיע לפני שנים שמליציות המשתייכות לו יצאו להילחם לצד המשטר הסורי שטובח בעמו, מבצע אונס ועוקר אזרחים, בנוסף לכיבוש והשתלטות על בתים של אזרחים סוריים, חטיפתם ושריפתם. לדברי עורכי הדין, נסראללה השתתף יחד עם המשטר הסורי והמליציות שלו בהרס מסגדים וכנסיות וגם בתי תפילה נוספים וגרם לעקירתם של 16 מיליון סורים ולרצח של כמיליון אחרים. 
בתביעה נכתב: "פשעים אלה מצדו של נסראללה אינם עלומים אלא מתפרסמים והוא מתגאה בהם בשידור חי באמצעות כלי התקשורת השונים". עוד נאמר בתביעה כי הנתבע השתתף יחד עם המשטר הסורי בתיאום עם ישראל ורוסיה בהפגזה והרג מספר רב של תושבי סוריה ועקירתם ממקומם. בתביעה צורפו מספר רב של הצהרות ונאומים של נסראללה כהוכחות על ההאשמות המיוחסות לו.

יש לציין שמערוף הינה יריבה עקשנית של המשטר הסורי והחיזבאללה. היא ממוצא מצרי ולא פעם העלתה את חמתם של תומכי חיזבאללה בלבנון ואף תומכי המשטר הסורי. באחד המקרים איים עליה בנו של שגריר לבנון בירדן לשעבר ברצח, אז היא איימה לפנות לשלטונות ארצה ודרשה הגנה על חייה. 
אין ספק שמקרה זה מעלה את הלהבות וגורם לשדרנית הנועזת לחיות בצל של פחד ואולי אף חיסול מצדו של הארגון השיעי בלבנון, שלא פעם הופנו אליו האשמות בדבר חשד להתנקשות בחייהם של בכירים ואזרחים במדינה.