כמאל רמדאן אבו לטייף (60), תושב רהט בנגב, יצא לירדן ב-15 במרץ, ומאז הוא כלוא באשמת "שימוש בכדורים אסורים בממלכה". האיש, שסובל מכאבים בגב וברגליים, לקח עמו לביקור בירדן את שקית התרופות שלו, ובהן טרמדקס 100 מ"ג. הוא נעצר במעבר הגבול, באשמת הכנסת סמים וכדורים ממכרים לממלכה. "המשטרה הירדנית נתנה לו להתקשר, כדי להודיע על מעצרו", מספר אחיו באג'ס ל"מעריב און ליין", והוסיף: "השיחה נמשכה 20 שניות בלבד, בהן הספיק להודיע שהוא עצור ואז ניתקו את הטלפון".



בני המשפחה הביעו זעם רב על עצם המעצר של אדם חולה, בשל תרופה שהוא צורך. "נסעתי לירדן והבאתי להם מרשם רפואי, וגם מסמכים מקופת חולים, אך הם דחו אותם", מספר באג'ס, אחיו של העצור. "פניתי שוב אליהם והפעם הבאתי להם עוד מסמכים על מצבו הרפואי של אחי, אך גם הפעם הם דחו אותי".


במסמכים הרפואיים שתורמו לערבית אצל הנוטריון עו"ד שחדה אבן ברי, נרשם כי אבו לטייף סובל מבעיות ברגליים ובגב, ומשככי הכאבים שהוא נושא עמו לכל מקום, מסייעים לו. "עם התרופות האלה הוא מרגיש יותר טוב", סיפרו בני המשפחה.



המשפחה הביעה זעם על כך שאדם חולה כלוא זה 12 ימים בירדן, באשמת שימוש בכדורים ממכרים. "מדובר באדם שמקבל את המרשם הזה מקופת חולים בישראל", סיפר אחד מבניו ל"מעריב און ליין", שסיפר: "אנחנו בדרכנו להחתים את המסמכים שתורגמו על ידי נוטריון לערבית, בשגרירות ירדן בתל אביב, ולאחר מכן הולכים למשרד החוץ בירושלים כדי להחתים אותם על המסמכים, ואז לשוב לירדן כדי למסור אותם לידי התביעה במקום". משרד החוץ בירושלים התחיל לטפל בסוגיה בשעות הלילה, עם קבלת הדיווח על המקרה לראשונה מכתב "מעריב". מאוחר יותר נמסר כי המשרד מאשר שהוא עצור מהשבוע שעבר וכי השגרירות בירדן מטפלת במקרה.