טענתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שגרמניה חייבת מיליארדי דולרים לנאט"ו, אינה חדשה, אולם כעת מתברר כי הנשיא הצבעוני אף ביצע מהלך מפתיע במהלך פגישתו עם קנצלרית גרמניה לפני שבוע וחצי. הלונדון טיימס דיווח כי במהלך שיחתם בבית הלבן, הגיש טראמפ למרקל חשבון על סך כ-400 מיליארד דולר, סכום שלדבריו ברלין לא העבירה לארגון הברית הצפון אטלנטית מאז 2002.



על פי הדיווח, טראמפ ביקש מעוזריו לחשב כמה כסף חייבת גרמניה, מאז 2002, אז התחייב קודמה של מרקל, גרהארד שרדר, כי להגדיל את ההוצאה הביטחונית. 



במסיבת העיתונאים שקיימו השניים ב-17 במרס, אמר טראמפ כי הדגיש בפני הקנצלרית את תמיכתו הגדולה בנאט"ו, כמו גם את הצורך של חברות הברית לשלם את חלקן בהוצאות הביטחון. "מדינות רבות חייבות סכומי כסף גדולים על שנים עברו וזה מאוד לא הוגן כלפי ארצות הברית. המדינות האלה חייבות לשלם את חובן", אמר הנשיא.



בגרמניה לא ממש אהבו את הצעד של הנשיא האמריקאי ואחד השרים כינה אותו "שערורייתי". לדבריו, "הכוונה של הדרישה הזו היא להפחיד את הצד השני, אבל הקנצלרית קיבלה את זה בשלווה ולא תגיב לכאלה פרובוקציות".



הבית הלבן הכחיש את הידיעה והדובר שון ספייסר אמר כי זה לא נכון. אלא שנראה שלדרישתו של טראמפ, בין אם הוצגה בצורה צבעונית כזו, היתה השפעה על ממשלת גרמניה. הקנצלרית מרקל חידשה את המחויבות להקצות 2% מהתקציב לנאט"ו. "הברית היא בעלת חשיבות עליונה עבורנו, ולכן אמרנו שגם גרמניה צריכה להגדיל את ההוצאה", אמרה.