"ישראל החליטה לשנות את כללי המשחק? נקבל את האתגר", כך אמר הערב (שני) ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בנאום לזכרו של בכיר חמאס מאזן פוקהא, שאלמונים התנקשו בחייו בסוף השבוע האחרון מחוץ לביתו בשכונת תל אל-הווא בדרום מערב העיר עזה.



משעל הוסיף, כי "המאבק עם האויב פתוח כל עוד נמשך הכיבוש. קיבלנו את האתגר, והתשובה מה שיראה הכיבוש ולא מה שישמע״. לדבריו, "מאזן היה מהמתנגדים לכיבוש כשהיה נער, נאבק בכלא, והמשיך במסע ההתנגדות, ואף סיים את חייו כשהיד. הוא נבחר להיות כזה, וזה מצבם של המוג'הדין בארצנו".



״טבעי הוא שנחיה במצב של מאבק מתמשך בכיבוש. מאבק זה פתוח. אנחנו נפגשים היום כדי לומר מילים ספורות, כי עדיף לומר את הדברים בתמצית; ערך המילים זה מה שיתורגם למעשים״, איים משעל. ״האויב אומר לנו בפשע הזה, אני סימנתי אתכם וסגרתי חשבון עם אחד ממשוחררי עסקת חילופי השבויים האחרונה (עסקת שליט-י.ע.). אנחנו אומרים לו, שזה חוב עלינו. אנחנו מקבלים את האתגר, ואם האויב משנה את כללי המשחק, אז גם אנחנו משנים את כללי המשחק״.



צו איסור פרסום גורף על החקירה


בתוך כך, בית המשפט ברצועת עזה הוציא היום צו איסור פרסום גורף על חקירת מותו של פוקהא. על פי הצו, אסור לפרסם, כולל ברשתות החברתיות, לצטט מקורות לא מזוהים או גופי חדשות בעברית. עוד נאמר כי התובע הכללי ומשרד הפנים הם הגורמים היחידים שרשאים להגיב בנושא.



מאזן פוקהא. צילום: התקשורת המערבית
מאזן פוקהא. צילום: התקשורת המערבית



ברצועת עזה מאמינים כי הכוח המיוחד הישראלי, שביצע לטענתם את ההתנקשות, עדיין נמצא בשטח רצועת עזה. לכן בצעד חסר תקדים, נסגרו על ידי כוחות הביטחון של חמאס המחסומים והמעבר הימי שאמור להיות "נתיב הימלטות" של הכוח הישראלי.



באתר "אל-מג'ד" לענייני מודיעין, המקורב לחמאס, נכתב כי התסריט שלפיו כוח ישראלי מיוחד חדר לרצועה, הוא אחד האופציות שנבחנות על ידי חמאס. באתר דיווחו, כי אחד ממשתפי הפעולה עם השב"כ הישראלי נתפס, כאשר הוא בודק את אחד הבתים ברצועת עזה, כדי לשכור אותו, בנוסף לכלי רכב שהתבקש לרכוש אותם - אך לא ידע לספר מדוע התבקש לעשות זאת על ידי השב"כ. בהערכות של מנגנוני הביטחון של חמאס נאמר, כי "ישראל מתכננת לפעולות חטיפה בתוך הרצועה, כדי להוריד את תקרת הציפיות של חמאס לגבי עסקת שבויים חדשה".



עם זה, על פי אחת ההערכות, כותבים באתר "אל-מג'ד", סוכן השב"כ הישראלי פעל כדי להכין את התמיכה הלוגיסטית לפעולות החטיפה או ההתנקשות בבכירים בחמאס, כך שהכוח הישראלי ייכנס לרצועה תחת מעטה מסוים, ולהישאר בבית המחסה לזמן מסוים, עד להרגעת הרוחות, ועד שיתאפשר לו להימלט חזרה לגבולות ישראל יחד עם החטוף, או לאחר שיבצע את משימת החיסול.



"האופציה לפיה הכוח הישראלי עדיין נמצא בתוך הרצועה לאחר ההתנקשות בחייו של השהיד מאזן פוקהא, לא נשללה", כותבים באתר הפלסטיני. "לכן, אין אפשרות לאשר או להכחיש את האפשרות של כניסת כוח ישראלי מיוחד אל עזה, כדי לבצע את משימת ההתנקשות, או לבצע את המשימה באמצעות סוכני השב"כ בתוך הרצועה".