לא רק בישראל. בית המשפט הבריטי קיצר היום (שלישי) את עונשו של אלכסנדר בלקמן, חייל בריטי אשר הורשע בהריגת פעיל טאליבן באפגניסטן בזמן ששכב פצוע על הקרקע. החלטה זו, תביא לשחרורו של החייל בתוך מספר שבועות. בטענות השופטים לקיצור עונשו של בלקמן, נאמר כי החייל סבל ממחלה נפשית בזמן הירי וכי היווה "חייל לדוגמה" טרם הצבתו באפגניסטן, אך סבל מלחצים יוצאי דופן בזמן שהותו באזורי הלחימה.
סמל אלכסנדר בלקמן הורשע ברצח על ידי בית הדין הצבאי בבריטניה ודינו נגזר לעונש של עשר שנים בשנת 2013 בפרשה שזכתה לכינוי "אירועי פרובינציית הלמנד" באפגניסטן. האירוע המדובר התרחש במהלך ספטמבר 2011 כאשר במהלך סיור שגרתי, כוח הנחתים המלכותי שבו הוצב בלקמן פגע במארב. מסוק אפאצ'י שחג מעל ספג אש, ובלקמן ואנשיו השיבו למקור הירי.

הפגנות תמיכה באלכסנדר בלקמן, צילום: רויטרס


 לאחר שהכוח מצא לוחם טליבאן אחד פצוע, בלקמן הורה לאנשיו להעביר אותו אל מחוץ לעינו הבוחנת של הרדאר הבריטי שפעל במקום, והם עשו זאת תוך שהם בועטים בו ומכים אותו, אז פקד בלקמן על החובש להפסיק לטפל בפצוע, שלף אקדח 9 מ"מ, כיוון אל חזהו של הפצוע וירה בו למוות. מיד לאחר מכן הכריז: "מובן מאליו שזה לא יוצא לשום מקום חבר'ה, הרגע הפרתי את אמנת ז'נבה".
תומכיו של החייל הריעו מחוץ לבית המשפט כאשר התקבלה החלטת השופטים להפחית את עונשו של בלקמן ל-7 שנים והוא ישתחרר ככל הנראה בחודש הבא לאחר שריצה חצי ממאסרו. אשתו של בלקמן שניהלה קמפיין לשחרורו אמרה מחוץ לבית המשפט כי מאוד שמחה מהחלטת השופטים:"זהו רגע שנלחמנו עליו מאוד קשה, לא יאמן שהיום הזה לבסוף הגיע".