בני משפחותיהם של אזרחים אמריקניים שנרצחו בפיגועי טרור בישראל פנו אתמול למזכיר המדינה של ארצות הברית, רקס טילרסון, בקריאה למנוע את כניסתו של בכיר ארגון הפתח, ג'יבריל רג'וב, לתחום המדינה בשבוע הבא - או לעצור אותו באם ייכנס – בגין הסתה לטרור. רג'וב אמור לשאת דברים בכנס של ארגון ה-Israel Policy Forum בניו יורק ביום שלישי הקרוב. "רג'וב עודד חטיפות של ישראלים ב-2014, שלושה חודשים לפני חטיפת שלושת הנערים ועודד פיגועים בגל הטרור האחרון", נכתב בפנייה.



על המכתב, ששלח ארגון "מבט למדיה הפלסטינית" (PMO), חתומים רות שוורץ, אמו של עזרא שוורץ, תלמיד ישיבה בן 18 שנרצח בפיגוע דריסה בגוש עציון ב-2015; רינה אריאל, אמה של הלל יפה אריאל, שנדקרה למוות בשנה שעברה בגיל 13; טוארט פורס, אביו של טיילור פורס, סטודנט בן 29 שנרצח בפיגוע ביפו בשנה שעברה; מיכה אבני, בנו של ריצ'רד לייקין שנרצח בפיגוע באוטובוס בטיילת ארמון הנציב ואברהם פרנקל, אביו של נפתלי פרנקל, שנחטף ונרצח יחד עם חבריו ב-2014.



הלל יפה אריאל ז"ל
הלל יפה אריאל ז"ל



בפנייתם מזכירים בני המשפחה את החוק האמריקאי, לפיו כל מי שמעודד או מסית לפעילות טרור או מעודד אחרים לטרור, אינו זכאי לקבל ויזה ולהיכנס לאדמת המדינה. "הגיעה העת למצות את הדין עם רג'וב, בגין קריאותיו לרצח", נכתב.



ג'יבריל רג'וב הוא יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית ובעבר היה ראש המנגנון המסכל ברשות הפלסטינית. בעבר הוא ישב בכלא הישראלי לאחר שביצע פיגוע, אולם שוחרר בעסקת ג'יבריל. 



לפני מספר שנים ניסה, במסגרת תפקידו בחבר פיפ"א, להביא לסילוקה של ישראל מתחרויות בינלאומיות בגלל קבוצות ישראליות שמחקות מעבר לקו הירוק.