נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ממשיך במאמציו לחזק את היחסים עם העולם הערבי ומחר הוא יפגוש בבית הלבן את נשיא מצרים, עבד אל־פתאח א־סיסי. תהיה זו הפעם הפגישה הראשונה בין שני הנשיאים מאז כניסתו של טראמפ לבית הלבן.

דוברו של טראמפ, שון ספייסר, אמר: "הנשיא טראמפ והנשיא א־סיסי ינצלו את הביקור כדי להמשיך ולבנות את המומנטום החיובי שנוצר ביחסים שבין ארה"ב למצרים. המנהיגים ידונו במאבק נגד ארגון דאע"ש בסוריה ובעיראק ובדרכים להשיג שלום ויציבות באזור". א-סיסי עשוי להעלות במהלך הפגישה את הסכסוך הישראלי־פלסטיני, זאת לאחר ששוחח לאחרונה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. 
זמן קצר לאחר השבעתו לנשיאות ב־20 בינואר, שוחחו טראמפ וא־סיסי בטלפון וסיכמו על הידוק היחסים בין ארה"ב ומצרים במאבק בטרור. יחסיו של א־סיסי עם הנשיא הקודם, ברק אובמה, היו מתוחים במיוחד, לאחר שא־סיסי מילא תפקיד מרכזי בהדחת קודמו, איש האחים המוסלמים מוחמד מורסי. 

מיד לאחר שא־סיסי יעזוב את הבית הלבן יגיע ביום רביעי השבוע גם מלך ירדן עבדאללה, לביקור רשמי שני בארה"ב מאז תחילת כהונתו של טראמפ. בחודש שעבר נפגשו שני המנהיגים לארוחת צהריים קצרה בוושינגטון. בהצהרת הבית הלבן על הביקור המלכותי נמסר: "טראמפ ומלך ירדן יחליפו דעות על מגוון אינטרסים משותפים במזרח התיכון, לרבות כיצד יכולות ארה"ב וירדן להביס בצורה הטובה ביותר את ארגון הטרור דאע"ש, להביא לסיום מלחמת האזרחים בסוריה ולקדם את השלום בין הישראלים והפלסטינים ואת השגשוג במזרח התיכון".
ירדן נחשבת לאחת מבנות הברית החשובות של ארה"ב במזרח התיכון. בממשל האמריקאי רואים במלך עבדאללה שליט מתון במיוחד בעולם הערבי.