מפולת בוץ ענקית, שאירעה הלילה (בין שבת לראשון) בעיירה מוקואה שבקולומביה, הביאה למותם של 254 אנשים ולהרס של מאות בתים במקום. כוחות של  כ-1,100 חיילים ושוטרים מעורבים בניסיונות החילוץ ובאיתורם של כ-200 נעדרים. גורמים בצבא הקולומביאני אמרו כי עד כה ישנם 400 פצועים ומתנדבי הצלב האדום אישרו את הנתונים.



מפולות הבוץ באזור מוקואה שבקולומביה. צילום: רויטרס

במהלך הלילה הציף גשם כבד הציף את העיר מוקואה, שנמצאת בחלקה הדרום מערבי של המדינה, סמוך לגבול עם אקוודור ופרו. ההצפות גרמו למפולות בוץ ולהידרדרויות סלעים, שקברו שכונות שלמות, הרסו שני גשרים גדולים ואילצו את התושבים להימלט מבתיהם. לפי דיווחים, חיל האוויר הקולומביאני מעביר ציוד, מים ותרופות לאזור וכבר דאג לחילוצם של מספר נפגעים ולפינויים לבתי חולים. 



נשיא קולומביה, חואן מנואל סנטוס, הכריז על מצב חירום באזור וטס למקום כדי לצפות במאמצי החילוץ בעצמו. "נעשה כל מה שאפשר כדי לעזור להם. זה שובר את ליבי", אמר.



ראש עיירית מוקואה, חוסה אנטוניו קסטרו, שביתו נהרס גם הוא במהלך ההצפות, אמר לתקשורת המקומית כי העיירה "מבודדת לחלוטין", ללא חיבור לחשמל ולמים. "זה אזור גדול", הוסיף קסטרו. "חלק גדול מהבתים פשוט נחרבו". לדבריו, תושבי העיירה הוזהרו מראש והיו יכולים לצאת מהאזור לפני אך רבים לא עשו זאת.


 


העיירה מוקואה. מאות עדיין נעדרים. צילום: רויטרס



"החל לרדת גשם שוטף, שהתחזק מאוד בשעות הלילה", אמר תושב מוקואה, שחיפש אחר החותן שלו בהריסות, והוסיף: "אמא של אשתי נעדרה ומצאנו אותה חיה במרחק של שני קילומטר מהמקום ללא הכרה".



האזור שנפגע. התושבים מנותקים מחשמל וממים. צילום: רויטרס
האזור שנפגע. התושבים מנותקים מחשמל וממים. צילום: רויטרס