מקור צבאי עיראקי אמר היום (ראשון) כי מנהיג ארגון המדינה האסלאמית (דאעש), אבו באכר אל-בגדאדי, נמצא במצור, וכי הכוחות העיראקיים קרובים ללכידתו או חיסולו. המקור הצבאי העיראקי אמר לסוכנות הידיעות הרוסית "נובוסטי", כי "ככל הנראה אל-בגדאדי נמצא במצור בתוך מוסול, וסופו הולך ומתקרב".

מסקנות צבא עיראק מתבססות על הגעתם לפני כשבועיים מסוריה לאזור העיר תלעפר, הקרובה למוסול, של חמושים בארגון המדינה האסלאמית, עם כמה טנקים ורכבי שטח. "החמושים ניסו להסיר את המצור מעל אנשי דאעש בתלעפר, כדי לפנות את מה שנשאר מבכירי הארגון, או להציל את אל-בגדאדי", אמר הגורם הצבאי. "כוחות אל-חאשד א-שאעבי (מיליציות שיעיות שנלחמות לצד צבא המשטר- י.ע.) חיסלו את כל הטרוריסטים שהיו בשיירה". 

הקצין העיראקי הדגיש, כי "אנחנו לא פוסלים את האפשרות שהוא נמצא בתוך מוסול, כשהוא פצוע לאחר המתקפה האווירית של חיל האוויר העיראקי, על גבול סוריה". במתקפה הזו נהרג בין היתר סגנו של אל-בגדאדי איאד אל-ג'ומיילי. 

כח של צבא עיראק בדרום מוסול. צילום: רוטירס
כח של צבא עיראק בדרום מוסול. צילום: רוטירס


אתמול כאמור דווחה הטלוויזיה הממלכתית בעיראק  כי צבא עיראק חיסל את איאד אל ג'ומאלי, סגנו של מנהיג דאעש אבו באכר אל בגדאדי, ואחראי לביטחון המסכל בארגון בתקיפה אווירית שאירעה על גבול סוריה. על פי הדיווח, בתקיפה שבוצעה על ידי חיל האוויר העיראקי נהרגו לוחמים נוספים של הארגון. 

ג'ומאלי, שכונה בדיווח גם "שר מלחמה", היה בעברו קצין מודיעין בצבאו של שליטה המודח של המדינה סדאם חוסיין, אך עם פלישת ארצות הברית למדינה בשנת 2003 ופירוקו של הצבא, הצטרף לארגוני הטרור במדינה ושם פגש את אל בגדאדי. במהלך השנים עלה בסולם הדרגות בארון עד שהפך לראש הביטחון המסכל, הגוף שאחראי על איתור וחיסול גורמים בתוך הארגון אשר מהווים איום לראות דעתו.

חיסולו של אל ג'מאלי מגביר את בידודו של אל בגדאדי, שככל הנראה ברח אל המדבריות שסביב מוסול עם תחילת המבצע לכיבוש העיר על ידי הקואליציה  שקמה נגד ארגון מוסול, ומאז נראה כי הוא איבד את מרבית המפקדים הבכירים שלו ואת הקשר לקורה בזירות הלחימה.